reklama

Samsung si údajně v Číně zaplatil za falešné fanoušky

Samsung si údajně v Číně zaplatil za falešné fanoušky
2015-04-06T06:09:29+01:00
• 6. 4. 2015

Samsung – jedna z největších společností na poli výrobců mobilních zařízení. Dlouho tato jihokorejská společnost vedla patentové spory s celou řadou výrobců a držitelů různých patentů. Mezi nejvýraznější souboje jistě patří ty, které vedla s Applem nebo Microsoftem. V současnosti se Samsung prezentuje na trhu s celou řadou různých výrobků. Pravdou však je, že se musí mít na pozoru před novými společnostmi z Číny, které ji dýchají na krk. Především rostoucí popularita Xiaomi může být pro Samsung nebezpečná. A zprávy z Číny nyní naznačují, že si Samsung uřízl pěknou ostudu.

samsung_logo_technodify

V pátek se totiž v Číně konala konference při příležitosti uvedení Samsung Galaxy S6 a Samsung Galaxy S6 Edge na tamní trh. Více než o samotné konferenci se ale mluví o tom, že si Samsung zaplatil za 500 falešných fanoušků, kteří se této konference účastnili. Konference byla pořádána pro celkem 1000 osob.

Samsung hledal především fanoušky, kteří svým věkem nepřesahují 30 let. Tím se tak chtěl v Číně prezentovat jako společnost, která táhne mladé lidi. To, že má jihokorejský výrobce zájem o přízeň mladých lidí, dokazují například různé trailery na dříve představené modely chytrých telefonů. Z dosavadních informací vyplývá, že každý z falešných fanoušků obdržel 4,80 dolarů (~120 Kč) za to, když se na konferenci zdrží alespoň na jednu hodinu. Pracovníci, kteří se starali o hledání těchto mladých lidí pak obdrželi 3,20 dolarů (~80 Kč) za každou osobu, která byla ochotná se prezentace zúčastnit.

galaxys6-18.0 Galaxy S6_Blue_Topaz_Art Photo

Galaxy S6 Edge a Galaxy S6

Takto zaplacení fanoušci pak hovořili i se zástupci tisku a měli mít údajně přikázáno, aby tvrdili, že se akce zúčastnili, protože jsou skutečnými fanoušky Samsungu nebo jeho produktů. Jeden z účastníků této akce ale potvrdil, že se na akci přihlásil skrze aplikaci WeChat (aplikace určená pro komunikaci, která je v Číně populární). Potvrdil také to, že před samotnou účastí musel skrze aplikaci odeslat svou fotografii, jméno a telefonní číslo. Za to, že se pozdržel na akci pro média déle než 15 minut, obdržel 8,14 dolarů (~204 Kč).

Zástupci společnosti se zatím k této celé situaci nevyjádřili. Samsung si je plně vědom, že jeho postavení v Číně je ohroženo vstupem Applu. Od prosince do února vzrostl podíl iPhonu na tamním trhu na 27,6%. Vyplývá to alespoň ze zprávy Kantar Worldpanel. A iPhone 6 se ve stejném období stal nejpopulárnějším chytrým telefonem s 10,2 % podílu na trhu. Mezi nejúspěšnější telefony v Číně patří Xiaomi Redmi a trojici uzavírá iPhone 6 Plus. Teď už jen záleží na tom, jak se proti této situaci Samsung postaví, a jak tuto informaci zhodnotí veřejnost. Přeci jen občas platí také známé pravidlo, že negativní reklama je také reklama.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim