Sýrový svět – aneb zachraňte myší rodinu recenze

Sýrový svět – aneb zachraňte myší rodinu [recenze]
2013-12-13T14:15:16+02:00
• 13. 12. 2013

Po dvouměsíčním intervalu se na scéně objevuje další hra od známého československého herního studia Alda Games. Jejich minulá hra – Zachraň šneka (Save the Snail), byla jak na Obchodě Play, tak na AppStoru hodnocená uživateli velmi dobře. Nová hra s názvem Sýrový svět (World of  Cheese) vyšla právě dnes. Pokud jste hráli jejich minulou hru, grafickým zpracováním nebudete překvapeni. Žánr se také nezměnil, a proto se stále těšte na logickou hříčku s různými hádankami.

1

I v této hře budete pomáhat zachraňovat. Tentokrát se však jedná o pomoc myším. Hned v úvodním videu je vysvětlený příběh celé hry, ve kterém se dozvíme, že Myšákova rodina trpí hladem. Myšák se tedy rozhodl, že se pokusí dostat do nedalekého domu, kde zkusí najít nějaký ten sýr.

Právě sýr je vždy konečná věc, ke které se pokaždé musíte dopracovat. V tom vám ovšem brání různé překážky, jako například puzzle, matematika či postřehové hry, ze kterých se vytvoří skvělý mix her. Hlavním úkolem ovšem není se jen dostat pro sýr, ale také se k němu dostat za co nejméně dotyků na displeji. Ve hře najdete celkově 35 levelů v 7 různých lokalitách, jako je například koupelna či kuchyň domu.

3 4

Jak jsem se už výše zmiňoval, po grafické stránce je hra podobná minulé hře tohoto studia. Abych to upřesnil. Hra má (roztomile) kreslenou grafiku, která je mírně doplněna animacemi. Nečekejte tedy nic světoborného, ale ujistím vás, že v takovémto žánru hry vás grafika ani nezklame. Ve hře najdete i pár easter eggů, které hru skvěle doplňují. Hru doporučuji hlavně kvůli hudbě v pozadí, která je chytlavá a skvěle uklidňuje.

2

Doba hraní je přibližně hodinu až hodinu a půl, a tak se na moc dlouho nezabavíte. I tak hra stojí za vyzkoušení a pro mladší generace bude určitě skvělá. Musím však uznat, že ne vše se vám povede na poprvé, a proto  si budete muset level párkrát zopakovat, než jej uděláte na menší počet dotyků či než jej vůbec dokážete vyřešit. Na internetu se dá dokonce najít už i walktrough video, kde se dozvíte, jak hádanku vyřešit.

Tuhle hru nalezneme na obou hlavních mobilních platformách. Na Obchodě Play je aplikace s reklamami, ale za to je zcela zdarma. Hra funguje na zařízeních s Androidem 2.2 a vyšším. Na druhý hlavní systém – iOS, je hra za 0.89 eura, tedy v přepočtu zhruba za 25 Kč, ale můžete se těšit na hru bez reklam. Zde vám postačí iOS 6.0 či samozřejmě vyšší verze systému. Také si přichystejte v zařízení zhruba 160 MB volné uživatelské paměti. Tímto bych chtěl poděkovat týmu Alda Games, že nám zpřístupnili hru dříve, abychom ji mohli vyzkoušet.

logo-app Sýrový svět Alda Games Zdarma ANDROID logo-app Sýrový svět Developer Zdarma iOS

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Zaměstnán v IT oboru v Praze. Zajímám se o svět moderní techniky. Vlastním a jako primární telefon používám Ulefone Power, ke kterému používám tablet Apple iPad Air 2. Dříve zastánce Androidu, nyní se chystám na přechod na systém iOS.