Domů » Články » Android »
Trend testování počítačů se pomalu přesouvá na mobilní telefony. Důkazem toho jsou výkonové testy v recenzích mobilních zařízení. Také na Dotekománii testujeme zařízení v několika hrách a benchmarcích. Je to právě 3DMark, od společnosti Futuremark, který léta dává zabrat herním mašinám. Jeho nejnovější verze se stačila na platformě PC už ohřát, ale pro mobilní platformy je horkou novinkou, a že opravdu horkou, záhy uvidíte.
Na začátek si pojďme říci něco o testu samotném. Na rozdíl od počítačů, kde se běžně používá DirectX, se naopak pro systém Android využívá API zvané OpenGL ES 2.0, které se stará o tvorbu grafiky. Další rozdíl mezi verzemi je logický úbytek dvou testů Cloud Gate a Fire Strike, které dávají zabrat i současně nejvýkonnějším počítačům. V mobilním 3DMarku se tedy střetneme pouze s prvním testem Ice Storm. Na výběr je hned dvojice nastavení – Standart a Extreme. Rozdíl je patrný na infografice.
Pokud nemáte shodné rozlišení, bude renderováno dle zadání a pak vykreslováno na nativní rozlišení obrazovky. Díky tomu jsou výsledky srovnatelné bez ohledu rozlišení vašeho zařízení. Ice Storm je rozdělen na trojici zaměřených testů – geometrie, pixel shader a fyzika.
Grafický test 1 – Geometrie
Kde končí limity v počtu polygonů? Test se zaměřuje na kapacitu samotných vertex pixelů a hledá omezení hardwaru v obou aspektech. Zpracovává se 530 000 vrcholů, které vedou k 180 000 trojúhelníkům buď rastrové, nebo stínové mapy. Celkem se počítá 4,7 milionů pixelů na každý snímek.
Nadvláda Qualcommu je více než jasná, společně s grafickým čipem Adreno 320 dosáhl Nexus 4 a HTC One předních příček a blížil se hranici 60 FPS. Galaxy Note 2 s čipem Mali-400 MP propadl.
Grafický test 2 – Pixel Shader
Jestli se vám počet pixelů v předešlém testu zdál obrovský, tento test jde ještě dál, ale počet polygonů je daleko nižší. Kromě toho kontroluje mapování textur. Průměrně tedy 12,6 milionu pixelů na každý snímek. Také se zabývá post-procesingem, což můžete vidět třeba na rozmazání obrazu.
Stejná situace na předních příčkách se opakuje i tady, nicméně karty se zamíchaly na posledních místech. HTC One X+ předběhl Nexus 7 o několik pozic.
Grafický test 3 – Fyzika
Mluvili jsme o tom, že společnost Havok pracuje na projektu, který by měl vylepšit fyziku v mobilních hrách. I Futuremak nezapomíná na tuto důležitou část enginu a test je především odrazem výkonu procesoru, proto jsou grafické požadavky co nejnižší. Samozřejmě, že vícejádrové procesory mají obrovskou výhodu.
Tomuto testu kralují, jak jsem na začátku poznamenal, především čtyřjádrové procesory, které překonají dvojádrové Cortex A15.
Celkové skóre
Celkový výsledek je složen ze skóre všech předchozích testů. Rozdíl mezi generacemi je až trojnásobný, ale hodnoty musíme brát s nadhledem. Nemalou roli totiž mezi totožnými telefony hraje systém, ale i jiné faktory.
Jako ukazatel výkonu nový benchmark určitě stojí za vyzkoušení. Stahovat jej můžete zdarma na Google Play a brzy dorazí na ostatní systémy. Nevím jak vy, ale na žádném zařízení jsem neměl test plynulý, totiž ani na SoC Tegra 3. V redakci jsme tak dopadli všichni. Bude to skvělý nástroj pro budoucí testování. Pokud nejste spokojeni, mohu vám doporučit grafický benchmark Epic Citadel bežící na Unreal enginu nebo GLBenchmark 2.7.
Naše výsledky
Sony Xperia P
Google Nexus 7
Asus Transformer Pad 300
Asus Padfone 2
Zdroj: anandtech.com
Domů » Články » Android »
Paralelní systémy na smartphonu – zapomeňte na dual-boot
Letošní boj o LTE započal. Telefónica odstartovala jako první
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře