Samsung v roce 2012 zpětinásobil výdaje na reklamu, Apple také navyšoval

Samsung v roce 2012 zpětinásobil výdaje na reklamu, Apple také navyšoval
2013-03-15T13:55:37+02:00
• 15. 3. 2013

Výrobci mobilních telefonů utrácejí své prostředky za nové technologie a vývoj pokročilejších technologií. Nedílnou součástí výdajů jsou také reklamní kampaně, které nejsou zrovna nejlevnější. Asi je každému jasné, že Samsung utrácí v poslední době poměrně dost za propagaci, ale zjevně se mu to vyplácí.

V roce 2011 korejská společnost utratila za reklamu přibližně 78 miliónů dolarů a v tom samém roce Apple vynaložil 253 miliónů dolarů. HTC utratilo 124 mil. dolarů, což řadí tuto firmu na druhou pozici. Na samém chvostu této hitparády je Nokia, která utratila jen 21 miliónů dolarů.

apple-vs-samsung-advertising-ad-budget-2012

V roce 2012 došlo k razantní změně a Samsung se naplno pustil do reklamní masáže. Investoval do kampaní 401 mil. dolarů, díky čemuž překonal Apple, který navýšil svůj rozpočet na 333 mil. dolarů. Bohužel HTC muselo snížit výdaje kvůli špatnému finančnímu stavu, ale otázkou je, jestli bylo nutné šetřit na propagaci. Rozpočet se snížil o 78 mil. dolarů.Společnosti  Nokia a BlackBerry taktéž ořezaly peníze určené na reklamu.

Do těchto financí jsou započítány bilboardy, reklamní spoty do TV a na internetu, různé inzerce na webech a další akce. Zatím by se dalo říci, že se korejskému výrobci vyplácí své investice. Jiné firmy by spíše měly šetřit v jiných sektorech, ale zjevně si myslí, že se jejich smartphony budou prodávat samy. Bude zajímavé sledovat i letošní rok, kdy si bude muset Samsung uhájit pozici největšího výrobce mobilů na světě. Nokia má nelehký úkol v udržení se v kladných číslech a HTC bude bojovat tak trochu o existenci. Finanční stav tohoto výrobce není nijak dobrý a první dva měsíce tohoto roku si rozhodně nedá za rámeček.

Zdroj: online.wsj.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat