Vydělá Google 6 miliard skrze mobily v roce 2012?

Vydělá Google 6 miliard skrze mobily v roce 2012? 2012-1-21

Reklama je kolem nás snad všude a na internetu se jí zajisté nevyhneme, pokud nemáte zapnuté nástroje, které ji blokují. Google se začal zaměřovat již před nějakou dobou na mobilní telefony a jak se zdá, tak udělal velmi chytrý tah do budoucnosti. Reklama skrze mobilní zařízení (mobily a tablety) může generovat velmi zajímavé finanční prostředky.

Mobile Money

Analytik Jim Friedland z firmy Cowen odhaduje, že v současnosti Googlu generuje každý smartphone a tablet přibližně 7 dolarů za rok. Důležité je zde slovíčko “každý”, protože Larry Page na Google Plus uveřejnil, že v tuto chvíli je aktivováno celkově 250 miliónů zařízení se systémem Android. Těchto 7 dolarů se vztahuje i na mobily a tablety se systémem iOS (Apple) a další.

google-is-earning-billions-with-ads

Podle odhadů bylo v minulém roce aktivních 509 miliónů smartphonů, v roce 2012 se má toto číslo zvednout až na 914 miliónů. Jedná se téměř o dvojnásobný nárůst. V říjnu Larry Page prozradil roční příjem z mobilní reklamy, jednalo se o 2.5 miliardy dolarů (2011). Pokud započítáme letošní růst počtu aktivních smartphonů (i tabletů) a aplikujeme jednoduchý vzorec, tak si Google letos může přijít až na 5.8 miliard dolarů. Jednalo by se podle Jima Friendlanda až o 13% celkových tržeb Googlu.

google-mobile

Oracle například tvrdí, že Google dokáže generovat ročně z každého mobilu až 14 dolarů, ale tato čísla nejsou potvrzena a jsou využívána u soudních sporů. Jen pro doplnění, v současnosti Google získává asi 30 dolarů z každého PC nebo notebooku za rok. Odhady na rok 2016 u mobilní reklamy jsou velmi slibné, až 20 miliard dolarů.

Zdroj: techcrunch.com


Jaký máte postoj k mobilní reklamě? Nutné zlo nebo to chápete také jako podporu pro tvůrce, kteří tuto mobilní reklamu umísťují na své webové stránky a do svých aplikací?

KategorieČlánky
Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.