Zdroj: T-Mobile
Domů » Články »
V dnešní době by měl každý řešit svou bezpečnost, zejména v online prostoru. V poslední době se ale zvyšuje i hrozba přes telefonní hovory. Policie zaregistrovala 10% nárůst podvodných hovorů ve srovnání s prvním pololetím let 2022 a 2023. Často se útočník snaží přesvědčit, že volá z nějaké instituce, například z banky. Následně se snaží podvést volajícího, aby odevzdal citlivé údaje, případně rovnou převedl peníze. I proto T-Mobile nasazuje Firewall 2.1.
Ochrana zdarma
V tomto případě mobilní operátor nasazuje ochranu pro všechny a zdarma. Nemusíte si nic platit, nic aktivovat a podobně. Od dnešního dne začíná Firewall 2.1 pracovat pro všechny, přičemž jeho cílem je identifikování původu hovoru. Jedná se o komplexní nástroj od společnosti jtendo.
„Na vývoji firewallu jsme s dodavateli pracovali intenzivně několik měsíců a podařilo se nám vytvořit skutečně robustní a propracované opatření. První implementace řešení se ukázala jako velmi úspěšná a jsme rádi, že nyní na ni můžeme navázat a přinést upgrade v podobě spuštění ochranného firewallu 2.1 i pro koncové zákazníky. O jeho implementaci mají už zájem i další subjekty,“ doplňuje Adam Falus, manažer fraudu v T-Mobile.
Firewall 2.1 blokuje možnost zneužití telefonních čísel v síti T-Mobile pro volání do této sítě. Nejde tak o stoprocentní ochranu a zatím nelze blokovat jakákoliv zneužitá telefonní čísla. Součástí jsou i pokročilé filtry a také seznamy ověřených institucí, firem a úřadů, aby nedošlo k mylné identifikaci.
Ačkoliv se jedná o dobrý posun v rámci bezpečnosti, i tak by měli být uživatelé obezřetní. Například při komunikaci s bankou můžete využít bezpečnostní prvek pro ověření volajícího, o čemž jsme psali nedávno.
„Podle statistik Policie ČR došlo v roce 2022 k takřka zdvojnásobení počtu registrovaných skutků spáchaných v kyberprostoru oproti předchozímu roku. V letošním roce zaznamenáváme ke konci srpna meziroční nárůst o 9,9 %. Přestože se nárůst v posledních měsících snížil, i tak zůstává mírně nad hodnotami z roku 2022. Příčinou poklesu mohou být rozsáhlé preventivní aktivity, aktivní opatření v bankách, provedené realizace Policie ČR, ale i proaktivní preventivní opatření, jako je například právě potírání možností spoofingu telefonních čísel ve spolupráci s T-Mobile. Právě spoofing telefonních čísel označujeme jako velmi rizikový, protože ho pachatelé využívají zejména při podvodných telefonátech, kde se vydávají za pracovníky bank, policisty, či za pracovníky Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost. Znovu apelujeme na veřejnost, aby nesdělovala po telefonu žádné citlivé informace a nenechala se vmanipulovat do vyžadovaných převodů finančních prostředků. Účet dovede banka zabezpečit sama, bez vašeho aktivního přičinění,“ doplňuje pplk. Ondřej Kapr, rada odboru hospodářské kriminality, Úřadu služby kriminální policie a vyšetřování Policejního prezidia ČR.
Zdroj: Tisková zpráva
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře