Dotekomanie.cz

Spotify roste uživatelská základna, ztráta je ale 194 milionů eur

Spotify

Zdroj: Dotekománie

Spotify se dá považovat za firmu, která pomohla zpopularizovat hudební streamovací služby a velmi dobře využila potenciálu. Stále se jedná o nejdůležitější službu na trhu, které se snaží vyrovnat jiné firmy s daleko větší základnou. Druhé čtvrtletí ale není zcela potěšující pro samotou firmu, jelikož došlo k významné finanční ztrátě.

Daří i nedaří

Finanční zpráva za druhé čtvrtletí ukazuje, že firma přišla o 194 milionů eur, přičemž v prvním kvartálu byla ztráta pouhých 6 milionů. Tento obrovský nárůst je ale způsoben vynaloženými finančními prostředky na marketingové účely a také zrušením projektu Car Thing. Ještě na konci minulého roku jsme informovali o rozšíření dostupnosti, ale samotná výroba a problémy s dodávkami komponentů se jednoduše nevyplácelo pro firmu, a proto došlo k ukončení. Tento krok stál Spotify 31 milionů eur.

Na druhou stranu se Spotify může chlubit zvýšením uživatelské základny. Ještě v prvním čtvrtletí používalo službu celkově 422 milionů uživatelů a nyní číslo vzrostlo na 433 milionů. Nejvíce přibylo neplatících posluchačů. Při meziročním srovnání čtvrtletí došlo k nárůstu o 19 %, při porovnání kvartálů v tomto roce o 3 %. Investované peníze do marketingu se tedy vyplácí.

Car Thing; Zdroj: Spotify

Co se týče samotných příjmů, tak platící uživatele přinesli firmě v druhém kvartálu 2,504 miliardy eur, neplatící pak 360 milionů eur. Dá se předpokládat, že s nárůstem platících se vylepší finance společnosti, ale je nutné mít na paměti, že se zřejmě blíží celosvětová recese, což by mohlo mít dopad na ztrátu platících uživatelů.

Zdroje: theverge.com, engadget.com

Exit mobile version