reklama

Youtube si pohrává s dalším zdrojem příjmů od uživatelů

Youtube si pohrává s dalším zdrojem příjmů od uživatelů
2020-10-15T07:59:16+01:00
• 11. 10. 2020

Zdroj: Dotekomanie.cz

Youtube je platforma, která dlouhá léta žila jen z reklamy. Sice se stále jedná o dominantní zdroj financí, ale nabízí se již nějakou dobu také možnost předplatného. Mezi další finanční zdroje patří například členství u některých kanálů, případně placené funkce chatu. Nejenže se z těchto prostředků platí provoz Youtube, ale také samotní tvůrci dostávají odměnu za svou tvorbu. Youtube ale zavede další možnost, jak vydělat a podpořit provoz.

Youtube a prodej produktů?

Možná jste si všimli, že mnozí tvůrci v popiscích pod videi mají uveden seznam zařízení nebo produktů, přičemž u každého je speciální odkaz do obchodu. Pakliže divák klikne na takový odkaz a koupí si produkt, sám tvůrce obsahu dostane malé procento z prodeje. V tuto chvíli se nabízí mnoho affiliate programů, ale z těchto finančních prostředků nemá Youtube ani jednu korunu.

To by se mohlo změnit, jelikož Youtube začíná testovat nové funkce. Dle získaných informací služba požádala některé tvůrce, aby do meta informací ke svým videím přidávali tagy (označovali) produkty. V podstatě systémy by měly takové produkty přidat formou odkazu k videím. Uživatel by se skrze ně dostal do služby Googlu zaměřené na prodej produktů.

Youtube

Zdroj: Dotekomanie.cz

Youtube údajně již nyní navazuje užší spolupráci s prodejní platformou Shopify, která nabízí platformu pro provoz obchodů. Tiskový mluvčí Youtube potvrdil tyto přípravy, ale neposkytl jakékoliv další detaily. Zřejmě je vše ve fázi příprav, testování a hledání optimálního řešení.

Můžete si vyzkoušet virtuální rtěnku v aplikaci Youtube [aktualizováno]

Samotní tvůrci navíc budou mít k dispozici dodatečné nástroje pro analýzu a kontrolu produktů, které jsou skrze jejich videa prodávány. Samozřejmě budou mít nějaké procento z prodeje, ale není jasné, jak velké bude. Možná se bude jednat jen o dodatečný zdroj příjmů nejen pro tvůrce obsahu.

Zdroj: engadget.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim