reklama

Kugoo S1 Pro – rychlá a naprosto děsivá elektrická koloběžka recenze

Kugoo S1 Pro – rychlá a naprosto děsivá elektrická koloběžka [recenze]
2019-10-28T08:16:12+01:00
• 14. 10. 2019
12

Elektrické koloběžky jsou každým dnem čím dál tím více populárnější. Ovšem z celkového počtu elektrických koloběžek jen pár z nich stojí za nákup. Nutno podotknout, že z tohoto segmentu byla z počátku jen atrakce, nyní se z něj ale stává dopravní prostředek do města.  V dnešní recenzi se podíváme na Kugoo S1 Pro.

Jedná se tedy o jednu z nejlevnějších a zároveň nejkvalitnějších elektrických koloběžek na trhu. Navíc jde o přímého konkurenta Xiaomi Mi Scooter, který se na trhu pohybuje za cenu okolo 10 000 Kč vč. DPH. Měl jsem možnost otestovat právě Kugoo S1 Pro, díky čemuž jsem si udělal přesnější obrázek o samotné koloběžce a tomto trendu. Pojďme se tedy společně podívat na to, jak koloběžka v našem testu obstála.

Kugoo S1

Ihned začátkem prozradím, že toho v krabici mnoho nenajdete. Spolu s koloběžkou získáte nabíjecí sadu 42V 1,5A a obsáhlý manuál. Bohužel manuál trochu trpí překladem, ovšem pokrývá vše, co je potřeba k tomu, abyste mohli začít. Koloběžka se nabíjí přes konektor vedle primárního pantu a na konci nabíjení se zobrazuje červená/zelená LED dioda. Doba nabíjení činí přibližně čtyři hodiny, což není vůbec špatné. 

Kdykoliv se ke mně na testování dostane produkt, na kterém se chystám jezdit, je třeba vždy zkontrolovat bezpečnost. Zjistil jsem, že Kugoo S1 je velice dobře sestavena. Nic není třeba utahovat a celková konstrukce je skutečně stabilní, respektive pevná. Ještě než vám prozradím, jak děsivá je jízda na koloběžce při více než 30 km/h, podívejme se na celkové specifikace.

Kugoo S1 Pro v číslech

  • Maximální dosah: 30 km.
  • Maximální rychlost: 30 km/h.
  • Brzdy: přední magnetická brzda, zadní brzda.
  • Doba nabíjení: 4 hodiny.
  • Baterie: 36v 8,8AH Li-Ion 18650.
  • Výkon motoru: 350 W.
  • Maximální hmotnost: 120 kg. 
  • Maximální točivý moment: 13,3 N.M.
  • Sklon stoupání 15 °.
  • Kola: 8,5 palcové neklouzavé pneumatiky.
  • Hmotnost: 11 kg.
  • Displej: 7 x 4 cm (2,8 x 1,5 palce) OLED barevný displej.
  • Cena: 8 615 Kč (z původních 13 163 Kč). Pokud zadáte náš kupón KUGOOPRO, zaplatíte jen 6 974 Kč. 

Z těchto specifikací je zřejmé hned několik věcí. Kugoo nabízí S1 Pro o něco levněji než Xiaomi svůj model Mi Scooter. 350W motor je výkonnější než u zmíněného konkurenta od Xiaomi. Kugoo S1 Pro v porovnání s Xiaomi Mi Scooter váží méně, unese větší hmotnost a dosahuje vyšší maximální rychlosti. 

Jedním z pozoruhodných rozdílů je zahrnutí klasických pneumatik „Military Grade“, které se zdají být vyrobeny z nějakého tvrzeného plastu. Pneumatiky vpředu a vzadu však mají otvory, díky kterým se kompenzuje nedostatek vzduchu v pneumatikách. 

Chybí zde ale zadní kotoučová brzda. S1 používá magnetovou brzdu namontovanou vpředu, přičemž vzadu používá nouzovou manuální brzdu, kterou lze aktivovat nohou. Celkově ale Kugoo S1 Pro na papíře působí velice dobře. Odpovídá však realitě?

První (na)startování

Rozložení koloběžky je intuitivní. Zadní brzda je použita jako západka, která drží sklopenou konstrukci pohromadě. Hlavní nosič snadno zapadne na místo a nastavitelné výškové tyče jsou drženy na místě pomocí rychloupínací svorky. 

S1 Pro se zapne pomocí jednoho z pěti tlačítek u OLED displej. Barevný displej je velice dobře viditelný i za jasných podmínek, přičemž v praxi zobrazuje jen to nejnutnější, tedy – aktuální rychlost, nastavení rychlosti od jedné do tří, stav baterie a výběr mezi celkovou ujetou vzdáleností, aktuální jízdou či uplynulým časem. 

Kugoo S1

Dvě páčky pak ovládají zrychlení a brzdění. Rozjezd byl poprvé plynulý a zrychlení konstantní. Koloběžka byla ve výchozí rychlosti 1, což je rychlost, při které zvládnete ujet přes 30 km. 

Rychlost

Předtím, než jsem vyzkoušel S1 Pro, jsem předpokládal, že Kugoo přidalo nejnižší nastavení rychlosti jako způsob, jakým získat co nejdelší vzdálenost na jedno nabití. Dále jsem si myslel, že bude koloběžka příliš pomalá a nudná. Překvapilo mě tedy, když jsem zjistil, že i nastavení nejnižší rychlosti je dostatečně rychlé pro pohyb po hladkém městském prostředí. 

Celkově jsem si myslel, že jízda na elektrické koloběžce Kugoo S1 Pro bude nemastná a neslaná. Opak byl pravdou. Při prvním stupni rychlosti dosáhnete na zhruba 17 km/h, což naprosto dostačuje. Pokud jsem ale chtěl zažít opravdový adrenalin a zábavu zároveň, musel jsem přepnout rovnou na rychlost 3.

Kugoo S1

Právě u tohoto rychlostního stupně začíná zábava a „strach o vlastní život“. Standardní maximální rychlost činí 30 km/h. Vzhledem k mé váze, zhruba 75 kg, jsem dosáhl na 38 km/h při rovné cestě. Ovšem při prudkém kopci směrem dolů jsem dosáhl na necelých 50 km/h. Tohle byla chvíle, kdy jsem se skutečně začal obávat o svůj život, neboť z pevné konstrukce se stala nepohodlná a nebezpečná jízda. Řídítka se mi v rukou začala různě kroutit a brzdy sotva stačily. Po této zkušenosti jsem již vždy při takovém kopci začal ihned přibrzďovat – a vám doporučuji to samé. 

Nicméně, abych se ujistil, že palubní displej byl přesný, nastavil jsem základní test rychlosti pro měření ujeté vzdálenosti za uplynulý snímek kamery. Zjistil jsem, že tachometr je skutečně přesný. Osobní zkušenosti se pochopitelně budou lišit, ale zjistil jsem, že nejvyšší rychlost je v bodě, kde se zábava potýká s možným zraněním, pokud se něco pokazí. 

Jinými slovy- hledáte-li u elektrické koloběžky hlavně rychlost a zábavu za nízkou cenu, pak nebudete u Kugoo S1 Pro zklamáni. Jen si pak u nás v komentářích nestěžujte, že jste si zlomili klíční kost – byli jste upozorněni. 

Brzdy

Moje první zkušenost s brzdou aktivovanou levým palcem byla…zajímavá. Když jsem si před startem přečetl návod, předpokládal jsem, že brzda je pod silným tlakem. Opak je ale pravdou. Když jsem totiž brzdu poprvé vyzkoušel, málem jsem přeletěl přes řídítka. 

Po nějaké chvíli jsem zjistil, jakým způsobem správně brzdit, přičemž časem samotná brzda už nebyla tak silná, což je jedině dobře. Nutno podotknout, že zadní brzda se používá pouze v případě nouze. V praxi navíc nebrzdí zadní kolo, nýbrž přední. Každý, kdo přejde z neelektrické koloběžky bude lehce překvapen tímto způsobem. 

Kugoo S1

Nicméně nejsem úplně přesvědčen o tom, že by zadní brzda kdo ví jak dopomohla přední části. Všiml jsem si výrazného rozdílu, když jsem použil páčku pro brzdu a zadní manuální brzdu (část, na kterou se tlačí nohou). Při použití pouze zadní brzdy si zaděláváte na dlouhou brzdnou dráhu. Ovšem pokud použijete obě části, znatelně svou brzdnou dráhu snížíte. 

Úplně také nerozumím tomu, že výrobce nechtěl implementovat kotoučovou brzdu. Pravděpodobně to bude mít ale co dočinění s nízkou cenou, případně si inženýři pouze mysleli, že nebude potřeba. Mám ale pocit, že právě kotouč by dodal další brzdnou energii. 

Jízda

Jízda na Kugoo S1 Pro je stejně hladká jako povrch, na kterém se rozhodnete jet. Jak bylo uvedeno, nedostatek vzduchu v pneumatikách má svůj význam. I když tímto získáte jasnou výhodu na hladkém povrchu a přispívá k pocitu vyšší rychlosti, jakmile se dostanete na zhoršený povrch, budete to cítit!

Kugoo S1

Přední a zadní kryty pravděpodobně přispívají k mírně pohodlnější jízdě, postupem času jsem ale přišel na to, že moje zápěstí a chodidla jsou poměrně bolestivě namožena. Strávil jsem s Kugoo S1 Pro opravdu mnoho času, než většina lidí na klasickém dojíždění, tudíž tohle nemusí být pro klasické majitele velký problém. 

Váha

Krásných 11 kg. To je celková hmotnost elektrické koloběžky Kugoo S1 Pro. O něco lehčí než konkurenční Xiaomi Mi Scooter. Technologie, která koloběžku pohání, je sama o sobě dost těžká a neexistuje v současné chvíli žádný způsob, jak ji obejít. Špičkové koloběžky často využívají materiál uhlíkových vláken, čímž dokáže výrobce dost ušetřit na váže. Největším kamenem úrazu jsou však baterie, které jsou samostatně velmi těžké. 

V závislosti na uživateli může být Kugoo S1 Pro přenášen jednou rukou, ale díky hmotnosti v kombinaci s těžištěm je to v nejlepším případě obtížné. Pokud plánujete koloběžku ponechat v garáži a jen jej přesunout do kufru automobilu, nejedná se o žádný problém. Pokud jej ale budete přenášet každý den po schodech, připravte se na pořádný trénink. 

Baterie

Uvedený dosah výdrže baterie na jedno nabití, tedy že koloběžka dokáže ujet 30 km, bude pro mnoho lidí velkým lákadlem. Tento údaj je ale opět velmi závislý na hmotnosti uživatele a na okolní teplotě, přičemž nižší teploty vedou k menšímu dosahu kilometrů. Počasí bylo během testování obecně dobré – jednou mě zastihl déšť a koloběžka v pořádku funguje i nadále. Baterie byla navíc během testování dvakrát důkladně vybita. Jednou byla vybita při 28 km, podruhé při 20 km (vyšší stupeň rychlosti). 

Mějte na paměti, že jsem koloběžku používal v různém nastavení rychlosti a na mnoha různých površích, včetně kopců. Vzhledem k výkonu koloběžky oproti mému použití nemám důvod se domnívat, že 30 km nelze dosáhnout při nastavení nejnižší rychlosti. Dále podotýkám, že tato výdrž baterie by měla být více než dostatečná pro dojíždění mezi autem nebo vlakem a pracovištěm, například. 

Kugoo S1 Pro a všechno ostatní

Kugoo S1 Pro má 26 předních LED diod, které jsou používány jako přední světlo, a malé červené LED diody po stranách. Oba typy LED diod fungují dobře a jsou navíc viditelné, tudíž se nemusíte bát, že byste v noci nebyli viditelní. Naopak zdůrazňuji, že spoléhat se v noci na přední světla při maximální rychlosti je opravdu nebezpečné. Doporučuji použít první rychlostní stupeň a maximálně se soustředit na cestu. 

Kugoo S1

Stojan funguje skvěle, díky čemuž může koloběžka stát ve svislé poloze. Během testování se mi ale stalo, že jsem zapomněl stojánek vrátit a během velice krátké jízdy jsem díky tomu přepadl přes řídítka. Na tuto část si tedy dávejte také pozor. Stojánek je však bohužel připevněn ke spodní části koloběžky tak, aby koloběžka nikdy nemohla ležet na podlaze. Nejen to, ale kovová hrana stojanu, když je složená, poškrábe vaši podlahu. Kugoo S1 Pro navíc nemá žádnou aplikaci pro chytré telefony.

Měli byste si Kugoo S1 Pro zakoupit?

Kugoo S1 Pro do vašeho života přinese skutečně obrovské množství zábavy, občas druh zábavy, který vás může dostat do nemocnice, ačkoliv by to nebyla chyba koloběžky. Jediným problémem celého produktu je nedostatek vzduchu v pneumatikách a chybějící zadní kotoučová brzda. Ovšem žádná z těchto částí nezpůsobuje jakékoli potíže. 

Před nákupem byste si rozhodně měli zkontrolovat místní zákony. Jízda elektrickou koloběžkou nebo Segway na veřejné silnici nebo cestě je například v některých částech České republiky zakázána. V této cenové kategorii jsou k dispozici i další koloběžky, které mohou poskytnout pohodlnější jízdu. Na druhou stranu Kugoo S1 Pro přináší tři hlavní věci – má velký dosah na jedno nabití, je rychlý a lze jej sklopit. 

Za zapůjčení pro účely děkujeme internetovému obchodu GeekBuying. Model S1 Pro je k dispozici za 8 615 Kč. Pokud zadáte kupón PLANETKUGOO, zaplatíte jen 8 000 Kč. Koloběžku zakoupíte ZDE.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Venca Dvorak

19. 10. 2019, 15:13

Bezvzduchové plné pneumatiky považuju naopak za naprostou výhodu. Zkuste si představit, že si to frčíte z kopce 40tkou a píchnete (zejména přední) plášť – to pak zažijete veselou vlnivou cestu rovnou na asfalt bez šance cokoli uřídit, mluvím z vlastní zkušenosti! Naštěstí jsem to přežil jen s pár škrábanci a rozbitými brýlemi (a nechal si nově namontovat široké plné přední kolo).

Jinak za největší nevýhodu této koloběžky oproti mé Joyor, která má zhruba stejné rychlostní a jiné parametry (ale dojezd podstatně větší) považuju nesklápěcí řídítka, to je stejný problém jako u Xiaomi. V dopravních prostředních nebo na eskalátorech se s tím pak dá blbě projít a překáží to. Joyor se dá úplně sklopit a pak je koloběžka tenoučká jak proutek a dá se protahnout opravdu všude bez potřeby otáčet předním kolem o 90°. Navíc řídítka můžou být díky tomu široká, což se právě na ty rychlé jízdy (doporučuji jen mimo město a zásadně s přilbou) velice hodí.

Ondřej Stehlík

21. 10. 2019, 11:53

Z recenze to sice patrné není, ale Kugoo S1 Pro má sklápěcí řidítka.
Co se týče kol, je to vždy něco za něco. Vzduchová mají riziko defektu a tím požkození či dokonce nehody, ale zase s nimi můžete klidně jet po kočiších hlavách či jiných neorovnostech.
Plné kola mají větší výdrž a defekt řešit nemusíte, ale zase každá nerovost může zláště při vyšších rychlostech způsobit pád. Zkuste ve 40 trefit kanál nebo díru v cestě…

Zdeněk Koutský

21. 10. 2019, 17:48

Kugoo S1 Pro dle mého názoru nemá sklápěcí řídítka. Respektive ano, protože vám dorazí krabice na šířku, takže řídítka byla sklopena. Ovšem poté, co koloběžku složíte, je opravdu, ale opravdu velice obtížné řídítka sklopit. Řekl bych tedy, že sklápěcí na denní bázi nebudou.

Stanislav Hodaň

14. 10. 2019, 15:16

Ten display určitě není OLED. Vypadá to spíš na transreflexivní LCD.
A ten kupón sníŽí opravdu cenu jen nepatrně na cca 8400,-

Zdeněk Koutský

15. 10. 2019, 11:58

Dobrý den, máme nový kupón, který slevu poníží na 8000 Kč.

Kupón: PLANETKUGOO

Honza Prokeš

14. 10. 2019, 14:24
Android aplikace

Jen chci podotknout ze sleva na kupon neplati.. Odecetlo se mi pouze 240 kc. Je to mozne? Za ty penize bych si ji hned vzal. Recenze velice fajnova. Chvalim dobrou praci. Muzu se zeptat zda-li by třeba nebyla revenze na silnejsi kolobezky 800w. Preci jen mam 130kg

Zdeněk Koutský

14. 10. 2019, 14:36

Dobrý den,

zkusím zjistit, kde je problém. Děkuji mnohokrát za super zpětnou vazbu!

V současné chvíli o žádné takové další recenzi nejednáme.

Zdeněk Koutský

15. 10. 2019, 11:58

Dobrý den, máme nový kupón, který slevu poníží na 8000 Kč.

Kupón: PLANETKUGOO

Ondřej Stehlík

14. 10. 2019, 9:33

Pěkná recenze.
Sám jsem majitelem Kugoo ale nové verze M2 pro. Která má již vzduchem plněné pneu, jiný systém sklápění a hlavně tolik chybějící kotoučovou brzdu. Zato váha narostla na cca 15 Kg.

Jenom dvě nepřenosti, dle obrázků jste testoval S1 Pro a ne S1. U S1 je cena nižší.

A tještě moc nerozumím : „S1 má však přední a zadní blatníky, díky kterým kompenzuje nedostatek vzduchu v pneumatikách“.
Jakou kompenzaci udělají blatníky. Nemyslel jste náhodou otvory v pneu, které tlumí nárazy?

Zdeněk Koutský

14. 10. 2019, 12:27

Dobrý den Ondro,

mnohokrát Vám děkuji za vypsání chyb. Ihned vše opravím.

Co se pneumatik týká, ano máte pravdu, myslel jsem ty dva otvory v pneu :)

Marek Zacha

14. 10. 2019, 9:24

Na dojíždění do práce (cca 5km) a zábavu ideální, víc bych na tom nechtěl kvůli pohodlnosti jezdit. Akorát bych se bál s tím jezdit v provozu mezi autama. Kolo mi v tomhle přijde bezpečnější. Jinak super recenze a za tu cenu se ten nákup celkem vyplatí.

Zdeněk Koutský

14. 10. 2019, 12:32

Tohle je přesně ideální. Rozhodně ale nedoporučuji moc jezdit v centru Prahy. Na kostkách je se to fakt nedá :D

Mnohokrát Vám děkuji za pozitivní reakci na recenzi :)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim