Dotekomanie.cz

Sony se stahuje z několika velkých trhů, mobily zacílí jen na některá území

OCL

Výrobci mobilních telefonů mají ve zvyku měnit strategii zejména z pohledu nabízených smartphonů. Některé společnosti jsou schopny přehodnotit své působení i dvakrát za rok, ale zpravidla se podobné změny neprojeví a firmy mnohdy hledají jiné způsoby, jak snížit ztráty. Sony například nedávno oznámilo, že spojí mobilní divizi s dalšími, aby firma mohla nabídnout ještě lepší smartphony. Nyní se ukazuje, že se jednalo jen o první krok z nastavení nové strategie.

Sony Xperia 1 je nový top model s protáhlým displejem [MWC]

Sony se stahuje z několika trhů

Sony uspořádalo Corporate Strategy Meeting, kde se pochlubilo s novými plány, které by měly napomoci mobilním telefonům. Působit na celém světě na všech trzích je dost komplikované. Pokud výrobce nenabízí desítky až stovky modelů, zpravidla nemůže vykrýt potřeby všech možných potenciálních zákazníků. Místo rozšíření nabídky a zvětšení konkurenceschopnosti po celém světě se Sony rozhodlo stáhnout z několika významných trhů, kde jiné firmy posilují své nabídky.

Sony Xperia 10 – menší 6palcový dlouhán [recenze]

Sony konkrétně odchází z trhů jako Indie, Austrálie, Kanada, Jižní Amerika, Mexiko, Afrika a Střední východ. Naopak se soustředí na Japonsko, Evropu, Tchaj-wan a Hongkong. Samozřejmě jsou zde i země, kde aktivně Sony neoperuje, ale u nich se nic nemění.

Sony si slibuje, že touto změnou se sníží provozní náklady o 50 %, což by mělo napomoci finančně uzdravit část společnosti zabývající se mobilními telefony. Firma nenastínila jakékoliv změny v produktové nabídce, takže se dá očekávat, že do budoucna se dočkáme opět několika modelů za čas.

Samozřejmě je otázkou, jestli takováto změna strategie napomůže dříve legendární značce, která v minulosti pohltila například Ericsson.

Sony Xperia 10 Plus – dlaha do každé kapsy [recenze]

Zdroj: gsmarena.com

Exit mobile version