Dropbox zavádí dvoufázové ověření po vzoru Googlu a Facebooku

Dropbox zavádí dvoufázové ověření po vzoru Googlu a Facebooku 2017-8-11

Mít silné heslo k jakémukoliv účtu v dnešní době nestačí. Pakliže chcete zvýšit míru zabezpečení, každý vám doporučí, abyste si aktivovali dvoufázové ověření, pokud to daná služba nabízí. Společnosti jako Facebook a Google už nasadily novější typ, který umožňuje skrze mobilní telefon verifikovat, že se přihlašujete na nějakém dalším zařízení – zde je potřeba mít nainstalované jejich aplikace a být v nich přihlášený.

S podobnou funkcí přichází i Dropbox, ale v jeho případě se spíše jedná o sekundární tip potvrzení, že se přihlašujete třeba na počítači. Samozřejmě musíte mít aktivované základní dvoufázové ověření. Pokud nechcete zadávat šestimístný kód z generátoru, můžete kliknout na odkaz „Having trouble getting a code?“ při přihlašování.

Následně se vám ukáže seznam zařízení, kam bude odeslána výzva s potvrzením vaší identity. Po potvrzení poslání výzvy se vám na mobilním zařízení, na kterém máte aplikaci nainstalovanou, ukáže notifikace. Po jejím rozkliknutí se zobrazí základní informace jako účet, zařízení a lokace. Po potvrzení dojde k automatickému přihlášení třeba na počítači.

V případě Dropboxu se nejedná o nahrazení původního zadávání časového kódu. Je to druhá možnost, která vyžaduje několik kliknutí navíc. Zřejmě ještě bude nějakou dobu trvat, než nahradí současný systém a zadávání šestimístného hesla bude jako náhradní možnost.

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.