reklama

Google nebude používat slovíčko „zdarma“ u obsahu nabízející in-app nákupy

Google nebude používat slovíčko „zdarma“ u obsahu nabízející in-app nákupy
2014-07-19T10:31:43+02:00
• 19. 7. 2014

V Obchodě Play se již nějakou dobu nachází upozornění u aplikací a her, že uvnitř obsahují nákupy. Vychází to z tlaku regulačních úřadů, kde se angažovala i Evropská komise. I tak tento obsah byl označován jako zdarma, byť v některých případech se neoficiálně používá označení „freemium“ nebo „free-to-play“.

app-games

V minulých letech jsme mohli zaznamenat případy, kdy došlo ke stažení hry nebo aplikace „zdarma“, ale díky nákupům uvnitř těchto titulů se vyšplhaly náklady na stovky až tisíce korun. V ojedinělých případech byly částky ještě větší. V závislosti na tom byly předány stanoviska Evropské komise Googlu, Applu a Interactive Software Federation of Europe (Evropská federace pro interaktivní software), která požadují, aby:

  • hry nabízené jako „zdarma“ ke stažení neklamaly spotřebitele, pokud jde o skutečné výdaje, které jsou s nimi spojeny,
  • hry nenabádaly děti ke koupi produktů v rámci hry nebo k tomu, aby ke koupi přesvědčily dospělé,
  • spotřebitelé byli odpovídajícím způsobem informováni o platebních podmínkách a platby nebyly strhávány automaticky na základě standardního nastavení, aniž by k tomu dal spotřebitel výslovný souhlas,
  • obchodníci dali k dispozici e-mailovou adresu, na níž je mohou spotřebitelé kontaktovat v případě dotazů nebo stížností.

Apple v tomto sektoru zavedl několik nových opatření, kam můžeme počítat i novinky v rámci systému iOS 8 – příkladem může být „Ask to buy“. Následovat by měly další změny, ale Evropská komise nezískala od Applu bližší harmonogram. Ten se však vyjádřil pro web Engadget, že nadále bude vylepšovat svůj systém ochrany spotřebitelů a bude spolupracovat s komisí.

European_Commission_logo.svg

Google provede veškeré změny do konce září tohoto roku. Například již nebude používat slova „free“ nebo „bezplatně“ u her a aplikací nabízející mikrotransakce. Zároveň připraví pokyny pro vývojáře, aby nedocházelo k porušování evropských směrnic. Součástí bude i systém, který bude kontrolovat porušení práva EU týkající se práv spotřebitelů.

Ve výsledku se například v Obchodě Play bude nacházet obsah trojího druhu. Bude se jednat o placené tituly, dále obsah zdarma a nakonec třetí typ, v kterém najdeme in-app nákupy (mikrostransakce). Zatím není jasné, jak bude poslední typ označen.

Aktualizováno:

Už nyní si můžete všimnout, že zmizely sekce typu „Nejlepší hry zdarma“ v aplikaci Obchod Play.

2014-07-19 14.32.17

Zdroje: engadget.com, tech.ihned.cz, europa.eu

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz



Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim