Jak funguje Google a Druhý věk strojů – knihy, které by neměly uniknout vaší pozornosti

Jak funguje Google a Druhý věk strojů – knihy, které by neměly uniknout vaší pozornosti
2016-03-04T08:30:54+02:00
• 4. 3. 2016

Na naší stránce se setkáte často s celou řadou recenzí, článků a novinek určených pro mobilní zařízení. Tento článek trochu z tohoto trendu vybočí. Budu se v něm věnovat dvěma knihám, které však k technologiím mají velice blízko. Článek rozhodně neberte jako recenzi knih, ostatně k tomu jsou určeny jiné weby. Účelem je spíše vás informovat o dvou publikacích. O dvou publikacích, které by vás, naše čtenáře Dotekománie, mohly zaujmout.

knihy

Jak funguje Google

První knihu sepsala dvojice Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg. Jsem si téměř jist, že jste o ní v médiích slyšeli. Na stáncích se s českým překladem objevila již v červnu loňského roku. Pokud by vám však přesto unikla, pokusím se ji trochu přiblížit.

Jste podnikatel? Jste člověk, který se zajímá o management? Zajímá vás vývoj Googlu a to, jak vlastně společnost funguje? Pokud jste si alespoň u jedné z otázek odpověděli kladně, kniha je s největší pravděpodobností určena pro vás. Ještě před tím, než se knihu rozhodnete přečíst, bych vás chtěl upozornit, že rozhodně nečekejte na příběh, jak Google vznikal v univerzitním pokoji.

tdy_google_140922.today-inline-vid-featured-desktopEric Schmidt a Jonathan Rosenberg, zdroj: www.today.com

Jak funguje Google totiž není kniha zabývající se předně historií této významné značky. I když bych asi autorům křivdil v tom, že se historickým vývojem vůbec nezabývá. V knize jsou zmíněny milníky společnosti, často také osoby, které stály za realizací zajímavých projektů. Nejedná se však o knihu, která by se věnovala detailnímu vývoji a vzniku společnosti a pouze slepě popularizovala její činnost či vyprávěla příběh, jak se z Googlu stala jedna z nejúspěšnějších společností dneška.

I z názvu celé publikace se dá odvodit, že se autoři velmi podrobně věnují tomu, jak je Google veden, jaká v něm funguje organizační struktura, co je důležitého při výběru zaměstnanců, a další zajímavé informace v oblasti vedení společnosti. I autoři si jsou vědomi, že touto knihou mohou pomoci podnikatelům začátečníkům nebo již zkušeným manažerům, kteří se chtějí rozhodnout dělat ve své práci něco jinak.

Zřejmě nejčastěji skloňovaným spojením v knize je „chytrý kreativec“. Asi správně tušíte, že se jedná o tu nejdůležitější část každé společnosti – zaměstnance. Autoři jim věnují hodně pozornosti. Dále se ale snaží analyzovat to, jak jedinci zaměstnaní v Googlu mohou přijít se zajímavým nápadem, který se může v budoucnu pro společnost stát klíčovým produktem. Google dnes již není pouze symbolem pro vyhledávání na internetu.

Pokud vás zajímá, jak například vznikal AdWords nebo jak to vlastně bylo s tou sociální sítí, kterou dnes stále někteří označují jako „město duchů“, neměla by vám tato kniha uniknout. Nabízí celou řadu zajímavých informací o vedení Googlu v kombinaci s různými příběhy ze zázemí velké společnosti. Na knize se mi velmi líbilo, že autoři neopomněli zmínit celou řadu osob, které možná neznáte, ale stojí právě za vývojem produktů společnosti. A nesmím zapomenout na to, že během čtení narazíte na pár vtipných připomínek a poznámek.

Druhý věk strojů

K druhé knize jsem přišel jako slepý k houslím. Jedná se o knihu, kterou jsem jako student měl za úkol přečíst pro absolvování předmětu, jehož garantem je Petr Koubský. Kniha mě velmi překvapila. Autoři této knihy píší velmi zajímavě o době, které jsme součástí, a nebojí se vznést i několik doporučení, kterými bychom se měli a také dost možná se budeme v budoucnu řídit.

Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, obě knihy se často dotýkají stejných témat. Zatímco u první zmíněné publikace se autoři často věnovali chytrým kreativcům, v této publikaci kladli autoři důraz na pojem inovace. A především v prvních kapitolách se setkáte se zajímavými projekty, které jsou spjaty s dneškem. Pamatujete si ještě na soutěž, kdy počítač od IBM (Watson) soupeřil s lidskými soupeři a dokázal je porazit? V knize se dozvíte, jak se z takového projektu může stát vlastně mnohem užitečnější stroj než „pouze“ dokonalý stroj pro televizní soutěž. Zajímají vás například autonomní vozidla? I tomuto projektu je věnován dostatek místa.

Ep119-The-Second-Machine-AgeErik Brynjolfsson a Andrew McAfee, zdroj: www.bryncallen.com

Samozřejmě, jedná se pouze o jednu část. Andrew McAfee (pozn.: autor nemá se stejnojmenným antivirem nic společného) a Erik Brynjolfsson se také zabývají tématy negativního charakteru. Zdůrazněn je například problém rozdělení peněz mezi nejbohatší osoby oproti zbytku světa. A nechybí také analýza vztahu mezi vzděláním a příjmem osob. Každopádně se autoři snaží ve své knize pokrýt celou řadu zajímavých témat z oblasti digitálního světa.

Pokud jste však z tohoto popisu nabrali dojmu, že se jedná pouze o jednoduché filozofování na zajímavé téma, musím vás poopravit. Autoři se totiž snaží veškerá fakta podložit studiemi a analýzami. O to víc se pak při čtení jednotlivých kapitol přistihnete u toho, jak nad danými tématy více přemýšlíte.

Jak jsem již uvedl, na závěr publikace nechybí doporučení autorů k dnešní době. Pokud se zajímáte o otázky, zda nás počítače mohou zcela nahradit, kniha je určena pro vás. Během čtení vám často autoři přiblíží projekty, o kterých jste jistě již zaslechli. Zabývají se ale také celou řadou zajímavých konceptů a teorií, které vám zcela jistě unikly.

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat