Dotekomanie.cz

Meta se snaží podkopat důvěryhodnost TikToku

TikTok

Zdroj: Dotekomanie.cz

Konkurenční boje si můžeme představovat nejrůznějšími způsoby. Asi byste si řekli, že se firmy budou snažit nabídnout lepší funkce, vylepšenou podporu, lepší používání aplikace a podobně. Jsou zde ale praktiky, které bychom mohli nazvat hanlivě, možná jsou až příliš zákeřné. Ukazuje se, že se jich neštítí Meta, společnost vlastnící Facebook a Instagram.

Meta vs. TikTok?

The Washington Post přišel s informacemi, že Meta si najala nebo spíše platila konzultační společnost Targeted Victory, aby se snažila podkopat důvěryhodnost sociální sítě TikTok na americkém trhu. Ta měla využívat nejrůznější praktiky, mezi které se počítá lobbing u politiků a také kontaktování nejrůznějších médií s informacemi o TikToku.

Některé náměty na články neměly být založeny na pravdě. Cílem bylo vytvoření dojmu, že TikTok je nebezpečný pro americké rodiny a děti. Díky tomu by se zvýšil tlak na politiky, kteří by mohli vystoupit proti TikToku, který je vlastněn čínskou společností ByteDance.

Zdroj: Meta

Cílem bylo zřejmě upoutat co nejvíc pozornosti na TikTok se snahou omezit fungování této sociální sítě, případně ztížit podnikání na americkém trhu. Meta by se tak mohla více soustředit na zdůraznění svých služeb a vylepšit si postavení na trhu, nebo aspoň zpomalit růst TikToku.

Jde vidět, že se Meta obává rostoucí popularity TikToku a nebojí se jít do takového konkurenčního boje. Dá se očekávat, že souboj platforem bude sílit, což asi přinese nové funkce, více obsahu a možná bude i kvalitnější.

Zdroje: phonearena.com, washingtonpost.com

Exit mobile version