Dotekomanie.cz

Spotify umožní umělcům lepší propagaci svých skladeb

Spotify

Zdroj: Dotekomanie.cz

Spotify, největší streamovací služba pro hudbu a podcasty, chystá funkci, která umožní umělcům zlepšit propagaci svých skladeb. Budou moci označit skladby, které chtějí propagovat a na základě Spotify algoritmů budou nabízeny jako doporučené.

Spotify začíná zvyšovat ceny na některých trzích

Objevujte nové skladby

Tato nová funkce navrhuje umělcům, aby tuto možnost využili ke zvýraznění své skladby či alba například při uvedení novinky, při výročí, nebo jen zvýšení popularity. Spotify tvrdí, že tento krok dá umělcům větší svobodu v tom, jak posluchači objevují jejich hudbu. Je totiž velice pravděpodobné, že si prohlédnete zbytek tvorby, pokud se vám nejpopulárnější skladby zalíbí.

Za tento způsob propagace nebudou umělci muset platit žádné poplatky předem, sníží se jim ale licenční poplatky za přehrávání. Budou tedy muset souhlasit s „Propagační sazbou licenčních poplatků za streamy v personalizovaných relacích poslechu, kde jsme tuto službu poskytli,“ uvádí Spotify. Společnost uvádí, že tento styl propagace umožní umělcům na všech úrovních, nezmiňuje však sazbu snížených licenčních poplatků.

Nová služba podléhá standardním postupům doporučování – neposkytuje tedy žádné záruky ohledně umístění v žebříčcích, a pokud si Spotify nemyslí, že by se vám skladba mohla líbit, prostě vám ji nedoporučí. Pokud však skladba „dobře funguje“ a posluchači ji nepřeskakují, služba ji bude i nadále upřednostňovat.

Zpočátku bude tato funkce dostupná pouze pro Rádio a Automatické přehrávání, kdy se po skončení přehrávání začne přehrávat více hudby. Spotify však uvádí, že bude tento nástroj testovat ve více personalizovaných funkcích. Je tedy velice pravděpodobné, že takto označené skladby budou doporučeny v kanálu Discover Weekly, nebo v podobných seznamech skladeb.

Zdroj: engadget.com

Exit mobile version