Dotekomanie.cz

Můžete si vyzkoušet virtuální rtěnku v aplikaci Youtube [aktualizováno]

Aktualizováno 15. 8.

V červnu jsme vás informovali, že aplikace Youtube získá možnost vyzkoušení virtuální rtěnky. V podstatě se jedná o novou úroveň reklamy, kdy nejste otravováni videem, ale rovnou se nabízí interaktivní způsob propagace.

Nyní jsme se dočkali první kampaně, respektive videa, u kterého je možné vyzkoušet virtuální rtěnku. Nejenže je součástí možnost změny barvy v reálném čase, ale samozřejmě se nabízí i tlačítko pro nákup daného produktu.

Lze tedy očekávat, že se tato technologie rozšíří a brzy budou k dispozici i další produkty než jen rtěnky. Jak daleko zajde tento typ reklam, je těžké odhadovat.

Aktualizováno 18. 6.

Na konci května se podařilo objevit ve zdrojovém kódu aplikace Youtube, že se chystá nástroj na vyzkoušení barvy rtěnky. Sice se to mohlo zdát jako vtip, ale nyní se vše stává skutečností. Aplikace Youtube získává virtuální rtěnku, což je v podstatě marketingový nástroj pro prodej rtěnek přímo skrze Youtube aplikaci. U vybraných videí bude možné si vyzkoušet konkrétní barvu rtěnky, přičemž se bude nabízet možnost koupení.

Jedná se ale o omezenější uvedení novinky, jelikož Youtube spolupracuje nyní se značkou M·A·C Cosmetics a také se společností FameBit zastupující tvůrce. Youtube novinku pojmenoval jako AR Beauty Try-On a je nutné mít zařízení podporující ARCore.

Původní článek 31. 5.

Pro Google je hlavním zdrojem příjmů rozhodně reklama, takže se není čemu divit, když hledá nové způsoby pro partnery, jak co nejlépe nalákat na jejich produkty. Ostatně již nyní dochází ke změně formátu reklam pro webové stránky. Ne vše je ale jen o reklamních bannerech. Google se snaží nabídnout pokročilejší nástroje, které začínají využívat virtuální i rozšířenou realitu. Jeden z nich se právě připravuje pro aplikaci Youtube.

Virtuální rtěnka na Youtube

Youtube je jeden z ukázkových příkladů prodeje reklam. Tvůrci jsou schopni natočit velmi dlouhé video jen proto, aby do něj vložili maximum reklam, některé z nich nejde ani přeskočit. Samozřejmě se nabízí placený přístup, kdy reklamy neuvidíte, ale je zde ještě jeden způsob monetizace, kde vám nepomůže ani placená verze Youtube.

Samozřejmě myslíme videa sponzorovaná přímo nějakou společností. U nich vždy najdeme informaci, že video je sponzorované, což znamená, že propaguje nějaký produkt. Právě v této oblasti se zřejmě začnou objevovat pokročilé nástroje, které využijí možnosti rozšířené reality. Dle zdrojových kódů aplikace Youtube pro Android se připravuje virtuální rtěnka.

<string name=“welcome_title“>Try on lipstick</string>
<string name=“welcome_permission_denied_description“>To get started, go to Settings &gt; YouTube\10and give access to Camera</string>
<string name=“welcome_permission_granted_description“>Find your perfect shade with\10virtual lipstick try-on</string>
<string name=“welcome_permission_not_asked_description“>To get started, give\10access to your Camera</string>
<string name=“welcome_permission_denied_button“>GO TO SETTINGS</string>

Vybraní partneři budou mít možnost nabídnout divákům možnost vyzkoušení si nanečisto rtěnku, která je propagována ve videu. Nejenže bude k dispozici možnost výběru odstínu, ale výsledek bude počítat i se světlem. Samozřejmě k tomu bude zapotřebí, abyste pořídili skrze aplikaci Youtube svůj vlastní snímek, přičemž je následně doplněn efekt rtěnky.

Zřejmě se jedná o začátek a Youtube nabídne další nástroje podobného charakteru. Zatím není jasné, kdy se dočkáme této novinky a co vše bude obsahovat. Dá se předpokládat, že se prvně objeví u videí kolem „beauty komunity“. Dá se předpokládat, že pokud bude mít tento způsob úspěch, asi dojde rozšíření i na další sortiment.

Zdroje: androidpolice.com, blog.google, techcrunch.com

Exit mobile version