Dotekomanie.cz

Mobilní signál v dalších stanicích metra [aktualizováno]

Aktualizováno 30. 10.

Od října lze využívat mobilní pokrytí části metra mezi stanicemi Muzeum a Vyšehrad. Dnes se rozšiřuje pokrytí na část metra: Pražského povstání – Roztyly.

na projektu spolupracuje celá řada subjektů, technici se pohybují v neznámém terénu a práce ve veřejných částech stanic a tunelech metra mohou probíhat pouze během přepravní výluky, tedy 2,5 hodiny v noci. Bez výborné spolupráce všech zúčastněných firem a Dopravního podniku by dokončení pilotu v daném termínu bylo stěží možné.

Již v následujícím roce se plánuje pokrytí hned 21 stanic. Následně mezi lety 2020 a 2021 dojde na pokrytí všech ostatních stanic a úseků.

Původní článek 2. 10.

Již několik měsíců, možná let, všichni sníme o dostupném mobilním signálu v podzemním metru. První náznaky se objevily zhruba před dvěma lety, kdy mobilní operátoři spustili mezi stanicemi metra Nemocnice Motol a Bořislavka provoz sítě LTE, 3G a 2G. Před půl rokem ale T-Mobile podepsal speciální smlouvu a až po šesti měsících vše konečně nese své první ovoce.

Po necelých šesti měsících od podpisu smlouvy umožňující zahájení prací v pražském metru, spustilo dnes konsorcium operátorů 4G signál v části trasy C. Od 30. 9. tak mohou cestující v úseku Muzeum – Vyšehrad využívat mobilní služby, a to jak ve stanicích, tak v tunelech mezi nimi.

Mobilní signál v dalších částek metra

Komerční provoz v celém pilotním úseku Muzeum – Roztyly bude spuštěn do konce října 2018. Na pilotní úsek naváže pokrývání zbývajících 57 stanic metra. Celou výstavbu financuje a zajišťuje konsorcium operátorů T-Mobile – CETIN – O2 – Vodafone. Mobilní služby tak budou k dispozici všem zákazníkům jak těchto, tak virtuálních operátorů. Pokrytí všech 61 stanic metra vyjde operátory na půl miliardy korun, práce jsou plánovány do roku 2022. 

Zajímavé ale je, že jednání s Dopravním podnikem hlavního města Prahy trvalo déle než dva roky. K podepsání veškerých smluv a dokumentací došlo teprve v dubnu letošního roku. Vzhledem k tomu, že instalační a montážní práce je možno provádět pouze dvě a půl hodiny v noci v pracovním týdnu, lze rychlost dokončení prvního úseku považovat za poměrně velký úspěch.  

Zajímavosti:

Zdroj: Tisková zpráva

Exit mobile version