Dotekomanie.cz

Jablíčkářův koutek: Samsung jen kope kolem sebe, firma nemá žádnou tvář

Vytvořili jsme zcela novou rubriku pod názvem Jablíčkářův koutek. V této rubrice se budeme věnovat pouze Apple produktům – od softwaru až po hardware. Rádi bychom se s vámi podělili o náš názor, respektive o názor jednoho z našich redaktorů, který Apple používá denně a má na určité věci lehce odlišný názor.

Jablíčkáři, tedy tzv. iOvce, mají často problém připustit si některé chyby, které Apple napáchá. A je to vcelku logické, někdy podobný pocit mám i já. Přeci neutrácíme takové peníze, abychom pak říkali, že je to takové a makové. Jablíčkář si vždy rád prosadí to své. Ale na tom není nic špatného, dělá to takřka každý. Uživatelé jiných platforem zase prosazují své názory, a tak je to v pořádku.

Ovšem rád bych se s vámi podělil o své názory a zkušenosti, které se často liší od těch ostatních. Nyní bych se velmi rád rozepsal o celkovém chování konkurenční společnosti Samsung, která svůj marketing staví hlavně na kopání kolem sebe. Pokud vás tímto článkem jakkoliv naštvu, předem se omlouvám.

Samsung jen kope kolem sebe

A ten Samsung si nedá pokoj. Během představení další generace Galaxy Note 9 se jihokorejský výrobce opět opřel do své konkurence, jako kdyby nestačilo, že se neustále opírá do ostatních ve svých marketingových videích. Nemáme mu to za zlé, nějakou tvář ta firma mít musí. Věřím, že marketingový tým Samsungu přesně ví, co dělá. 

Samsung se na své konferenci chlubil tím, že jeho nový kousek disponuje podepsanou certifikací přímo od YouTube. Pokud jste o takové certifikaci doposud neslyšeli, jedná se o zbrusu nový program, který YouTube před několika dny spustil. Ve své podstatě jde o to, že jakmile smartphone dosáhne takové certifikace, jedná se o doporučený model pro sledování YouTube videí. Google tomuto programu říká „podpisová zařízení“, když bychom původní anglický název hodně počeštili. 

Samsung nemá žádnou tvář

To je super, že Samsung takovou certifikaci dostal. Vůbec mi to nevadí, ba naopak. Jsem rád, že technologie kráčí kupředu. Na druhou stranu mi přeci jen něco leží v žaludku. Již delší dobu sleduji, jakým způsobem se jihokorejský výrobce prezentuje. Nevím jak vám, ale mně se zdá, že se Samsung snaží získat popularitu hlavně tím, že bude neustále kopat kolem sebe. A kopáním kolem sebe myslím rýpání do konkurence.

Ano, chápu, jde o jakýsi marketingový tah. Nevypovídá ale toto chování o celkovém charakteru, respektive o celkové tváři společnosti? Na mě osobně Samsung poslední dobou působí jako Alan Harper – příživník, který udělá vše pro to, aby získal nějakou malou pozornost, a to i přesto, že bude rýpat do svého okolí. Možná to zbytečně přeháním, ale opravdu na mě takto Samsung působí.

Apple si za to může sám

Nemyslím si, že Samsung dělá špatné telefony, to rozhodně ne. Samsung dělá krásné telefony, ale používá špatný systém, respektive neustále používá svou nadstavbu, čímž Android totálně ničí – alespoň dle mého názoru. Ještě abych se vrátil k rýpání do konkurence.

Samsung přímo na své konferenci, kde uvedl nový model Galaxy Note 9, prohlásil, že jeho novinka disponuje YouTube certifikací, ale iPhone ne. Co jsem si tak četl na zahraničních serverech, údajně měl 10minutovou řeč o tom, jak je iPhone pozadu. Na to mohu říct jen „LOL“. Jak prostě někdo může při představení svého TOP modelu strávit 10 minut povídáním o druhé společnosti? To opět vypovídá o tom, kdo je tady mistr.

Trochu jsem nad touto certifikací přemýšlel a došel k závěru, že se jedná pouze o smutnou shodu náhod. Hlavním faktorem, proč iPhone nepatří mezi certifikovaná zařízení, je nejspíše YouTube, Google a Android. Vše totiž spadá pod jednu společnost – Google. Dalo by se tedy říci, že Google tak trochu nadržuje ostatním. Nalijme si ale sklenku čistého vína a přiznejme si, že si za to tak trochu může i Apple. Jeho zařízení totiž nepodporují velmi důležitý videokodek VP0, který samotný Google vyvinul. A to je mimo jiné důvod, proč uživatelé webového prohlížeče Safari nemohou sledovat videa v rozlišení 4K.

Exit mobile version