Dotekomanie.cz

Facebook využije data uživatelů k zlepšení navigační lišty

Sociální síť Facebook se před několika měsíci musela potýkat s velmi nepříjemnými soudními procesy, neboť přeprodávala veškerá data o uživatelích třetím stranám. Desítky milionů osobních profilů se tak dostalo do rukou firmám, které s nimi mohly naložit podle svých potřeb. V tomto případě tedy nelze hovořit o téměř žádné bezpečnosti, ba naopak.

Troufám si říci, že Facebook je pouze jeden velký překupník. Na druhou stranu lze prohlásit, že jde o jakousi daň za to, že za službu nemusí uživatelé platit. Jde ale o zatraceně velkou daň. Facebook má však na trhu tak dominantní postavení, že mu soudní procesy a mediální tlak příliš moc neuškodily. Dle mého názoru tak může data přeprodávat i nadále. To ale neznamená, že by se sociální síť nějak zastavila, ba naopak – připravuje další novinku.

Facebook změní navigační lištu, použije k tomu vaše data

Není žádným tajemstvím, že spousta aplikací a služeb využívá vaše údajně o používání k zlepšování stávajících služeb. Skvělým příkladem toho je Facebook, který se nyní snaží s těmito informacemi naložit po svém. 

Americká společnost Facebook nedávno prohlásila, že aktuálně pracuje na nové navigační liště, a to pro mobilní Android a iOS aplikaci. Pokud nyní otevřete aplikaci Facebook, na navigační liště uvidíte pět ikon – News Feed, Watch, Marketplace, Notifications, a Menu. Ovšem ikony se liší na základě státu, ve kterém se nacházíte. 

Facebook však plánuje toto uspořádání ikon úplně změnit. V aplikaci tak zůstanou pouze tři základní nabídky, zbylé dvě ikony se pak budou měnit v závislosti na tom, co v aplikaci navštěvujete nejčastěji. Zajímavé ale je, že pokud budete navštěvovat pouze svůj profil, budete mít k dispozici jen čtyři ikony. Jestliže ale budete navštěvovat Marketplace (obchod) k prodeji věcí, ze čtyř ikon se stane pět až šest ikon.

Zdroje: androidpolice.com, cnet.com

Exit mobile version