Dotekomanie.cz

Forbes vyhlásil nejcennější značky pro letošní rok

Renomovaný časopis Forbes každoročně sestavuje žebříček s nejcennějšími značkami na světě a pro letošní rok známe jeho aktuální podobu. Zveřejněná tabulka dohromady obsahuje 100 firem pocházející z různých oborů. Ovšem prvních pět míst patří společnostem se sídlem ve Spojených státech nebo mezi největší skokany patří právě značky, o kterých jste již určitě sami někdy slyšeli.

První pětka nepřekvapí

První místo patří společnosti Apple s odhadovanou hodnotou 182,8 miliardy dolarů (meziroční nárůst 7,5 %). Druhé místo zaujímá vyhledávací gigant Google, jehož hodnota je zhruba 132,1 miliardy dolarů. Za nimi následuje Microsoft (104,9 miliardy dolarů), Facebook (94,8 miliardy dolarů) a Amazon (70,9 miliardy dolarů). Jihokorejský Samsung poskočil o tři místa s nárůstem 25 % na 47,6 miliardy dolarů. Před ním stojí jen šestá Coca-Cola s hodnotou 57,3 miliardy dolarů.

I když samotné hodnocení nemá příliš velký význam, tak může být dobrým zrcadlem toho, jaké značky jsou nejvíce populární mezi širokou veřejností. Například společnost Samsung sice v posledních letech dosahuje impozantních zisků, ale na druhou stranu je stále daleko od první trojky. Nakonec si zaslouží zmínku firmy, které mají za sebou největší „otřesy“.

Největší nárůsty zisku:

1. Netflix (35 %), 2. PayPal (33 %), 3. Amazon (31 %), 4. Google (30 %), 5. Facebook (29 %)

Největší poklesy:

1.Gillette (-11 %), 2. H&M (-8 %), 3. ESPN (-8 %), 4. HP (-6 %), 5. American Express (-6 %)

Nováčci v TOP 100:

1. Volkswagen (#90), 2. RBC (#94), 3. Uniqlo (#96), 4. PayPal (#98), 5. Dell (#99)

Nejvýraznější poklesy:

1. BBVA (#80), 2. Caterpillar (#82), 3. Target (#89), 4. Subway (#92), 9. Hershey (#94)

Zdroj: forbes.com

Exit mobile version