Dotekomanie.cz

Facebook nakupuje data od třetích stran

Je nám známo, že Facebook má přístup k obrovskému množství dat. Tato data pak společnost využívá třeba pro lepší cílení reklamy na jeho sociální síti. Tato nasbíraná data přímo ze sociální sítě však společnosti nestačí. Server ProPublica zveřejnil v minulých týdnech zprávu, že se právě Facebook rozhodl koupit data od třetí strany. Mělo by se jednat o ty informace, které budou doplňovat chování uživatelů, když zrovna nejsou aktivní na sociální síti.

Facebook v současnosti spolupracuje s 6 datovými partnery v USA. Tito partneři mu poskytují data především s finančním charakterem. Společnost, jak jsem již uvedl v úvodu článku, se chce zaměřit na chování uživatelů mimo internet. Zástupci Facebooku se ke článku zveřejněném ProPublicou také vyjádřili.

Vyjádřil se konkrétně Stephen Satterfield. Tedy osoba, která má ve společnosti na starosti otázku soukromí. Dle jeho vyjádření však Facebook nemusí uživatele informovat detailně o tom, jakým způsobem data od třetích stran využívá. A to z toho důvodu, že právě sociální síť neprovádí sběr dat.


Stephen Satterfield, zdroj: LinkedIn

Satterfield rovněž sdělil veřejnosti, že Facebook nakupuje data, která jsou odlišná od těch, co si společnost opatřuje přímo ze sociální sítě. Kategorie dat nakoupené od třetích stran jsou odlišné třeba i proto, že se tyto společnosti orientují i na jiné reklamní platformy než pouze na sociální sítě.

Ať tak či onak, my můžeme prohlásit, že Facebook už rozhodně dlouhá léta není pouze sociální sítí, ale zároveň výrazným článkem v oblasti reklamních společností.

Zdroje: engadget.com, propublica.org

Exit mobile version