Dotekomanie.cz

FitBit stále vede žebříček prodejů chytrých náramků

Chytré náramky jsou stále velmi oblíbené, přičemž největší podíl tvoří sportovní, které představují 85% podíl celkového trhu. Vyplývá to ze zprávy International Data Corporation (IDC), společnosti zabývající se analýzou trhu.

Jediný Apple prodal méně

V porovnání s třetí čtvrtinou loňského roku stoupl letos prodej náramků o 3,1 %. Celkové prodeje dosáhly 23 milionů prodaných kusů. IDC připisuje zvýšení zájmu především novým modelům na trhu a také rozrůstající se uživatelské komunitě. Na prodeje měla vliv také uplynulá letní sezóna. Lidé trávili více času venku a chtěli si zaznamenávat své pohybové aktivity, a to mohli díky chytrým náramkům. S nástupem chytrých hodinek se ale dá očekávat, že bude zájem o náramky klesat.

„Je stále ještě brzy, ale můžeme vidět značný posun na trhu. Očekáváme, že se brzy budou chytré hodinky prodávat více než samotné náramky. Hlavním požadavkem je jednoduchost a výrobci se tím řídí. Čtyři z pěti výrobců nabízejí jednoduchý fitness design. Některé zařízení se orientují spíše na vzhled než na užitečné funkce,“ říká Jitesh Urbani, vedoucí výzkumný analytik IDC.

Na prvním místě s nejvíce prodanými náramky je stále firma FitBit. Její podíl na trhu tvoří 23 %, což je 5,3 milionů prodaných kusů. Zároveň si firma polepšila oproti stejnému období v loňském roce o 1,6 %. Za FitBitem se nachází Xiaomi s 3,8 miliony a 16,5% podílem na trhu. Xiaomi získalo lepší umístění díky Mi Band 2, který láká nízkou cenou a kvalitním provedením.

První trojku uzavírá specialista na navigace Garmin s prodejem 1,3 milionu kusů a 5,7 % podílem na trhu. Na čtvrtém a pátém místě se nachází Apple a Samsung. Apple má 4,9% podíl a Samsung 4,5%. Samsung zaznamenal největší meziroční nárůst oproti konkurenci. Prodej chytrých nositelných zařízení stoupl skoro o 90 %. Zbylých 45,3 % poté patří menším výrobcům.

Zdroj: fonearena.com

Exit mobile version