Dotekomanie.cz

Facebook plánuje zavést reklamu do skupin

Skupiny na Facebooku využívá již 1 miliarda uživatelů. Od té doby, co na Facebooku tato funkce existuje, uplynulo již pár let. Proto není překvapením, že se společnost stále zaměřuje na jejich vylepšení. Jedním takovým může být například plánované uvedení Marketplace. Tento článek se ale bude týkat především reklamy. Facebook plánuje zavést reklamu právě do skupin na této sociální síti.

Neočekávejte ale, že se reklama ve skupinách objeví ze dne na den. Facebook prozatím plánuje zkušební provoz, aby zjistil, jaká bude odezva. Reklamní sdělení budou totožná s těmi, které na sociální síti vídáte běžně ve výčtu novinek.

Důvodem pro tuto novinku je to, že zhruba v polovině příštího roku dosáhne Facebook maxima u reklam zobrazovaných v News Feed. Proto potřebuje společnost nalézt další způsob, pomocí kterého získá další příjmy. A snaha o novinky se netýká pouze nejrozšířenější sociální síti. Týká se to také Instagramu nebo Facebook Messengeru. Proto dochází k testování video reklamy v Instagramu nebo sponzorovaných zpráv v rámci Messengeru.

Nejjednodušším řešením, jak zvýšit příjmy, je ale využití prostorů přímo na Facebooku. A tím mohou být právě Skupiny. Ty byly zpřístupněny uživatelům v roce 2010. Do roku 2014 je začalo používat 500 milionů uživatelů. Za další dva roky je využívá již 1 miliarda uživatelů. Jedná se tedy o funkci, která je u majitelů účtů na této sociální síti pozitivně přijímána. Proto je logické, že se Facebook snaží i z této funkce vytěžit maximum.

Facebook v minulosti vytvořil aplikaci pro správu skupin, zdroj: venturebeat.com

Otázkou pouze je, zda se mu podaří reklamu uživatelům ve skupině cílit tak, aby produkovala požadované příjmy. Například u nově spuštěné funkce Marketplace by se uživatelům mohla zobrazovat reklama na zboží odpovídající tématu skupiny.

Jak již bylo zmíněno, tak Facebook si rovněž nechává určitý manévrovací prostor. Reklamy se začnou zobrazovat pouze u skupin v předem určených lokalitách. Až po důkladném vyhodnocení tohoto testovacího provozu bychom se reklam v rámci Facebook skupin mohli dočkat i v České republice.

Zdroj: techcrunch.com

Exit mobile version