Dotekomanie.cz

Fitbit je tahounem na poli wearables

Na trhu s nositelnými zařízeními se v poslední době čím dál více prosazují výrobci, kteří dodávají spíše chytré náramky zaměřené na sportovní aktivity a nepotřebují k funkčnosti žádné dodatečné aplikace třetích stran. V nejnovějších výzkumech nevévodí zařízení od Applu nebo Samsungu, jak by se mohlo na první pohled zdát. Největší tahouni celého segmentu pochází ze Spojených států a Číny.

Společnost Fitbit je lídrem s 3,7 miliony dodaných zařízení za 2. čtvrtletí roku 2016. Hned v samotném závěsu se drží čínské Xiaomi, které zakončilo čtvrtletí s 3 miliony. Třetí příčku zaujímá Garmin a ten dodal „pouhých“ 700 tisíc náramků, což bude vyžadovat ještě mnoho úsilí k tomu, aby se dotáhlo minimálně k druhému místu. Analytici z firmy Canalys všechna čísla podtrhli s tím, že Fitbit dokázal v dodávkách meziročně vykázat nárůst o 36 %.

V současné době a také do budoucna se navíc očekává velký konkurenční boj mezi Fitbitem a značkou Jawbone, o které bohužel neznáme žádná konkrétní čísla. Co se týče dodávek zařízení s Android Wear nebo Apple Watch, tak v roce 2016 zatím prochází poklesem. Jedním z důvodů může být vyšší pořizovací cena, přestože jsou daleko lépe vybaveny. První znatelný nárůst se očekává koncem roku s příchodem nových hodinek od Applu a nové verze systému Android Wear.

Zdroj: canalys.com

Exit mobile version