Pokud se podíváme na tři největší sociální sítě všeobecně používané na celém světě, pak jen jedna nabízí sledování příspěvků v chronologickém pořadí – Twitter. Byť i tato síť si pohrává se zobrazováním příspěvků na základě algoritmu. Podobné chování bylo vlastní i síti Instagram, která spadá pod Facebook.
Avšak nyní došlo k zásadnímu rozhodnutí, že i Instagram upouští od chronologického zobrazování příspěvků a přechází na algoritmus. Ten by vám měl nabízet a zobrazovat příspěvku na základě vašeho chování – koho sledujete, co se vám líbí, jaké máte zájmy a podobně.
Instagram uvádí, že k tomuto kroku přistoupil hlavně z jednoho důvodu – až 70 % příspěvků nám unikne kvůli jejich zařazení ve streamu na základě času.
Jedná se o dobrý argument, ale tak trochu v tom vidím i jiný úmysl. Díky zobrazování na základě algoritmu bude snadnější zacílit reklamu a také ji zařadit mezi další příspěvky.
Instagram slibuje, že bude sledovat zpětnou vazbu od uživatelů a bude na ni reagovat. Algoritmické řazení příspěvků by mělo být dostupné během následujících měsíců.
Zdroj: phonearena.com