Internetové společnosti zpravidla získávají finance z prodeje reklam. Facebook není výjimkou a už dlouhou dobu zobrazuje reklamy ve streamu příspěvků, přičemž se již objevují i video reklamy. Pokud se jedná o příspěvek marketingového charakteru, tak se po kliknutí na něj dostanete na konkrétní stránku. To ale způsobí, že odejdete z aplikace a reklamu si zobrazujete v běžném webovém prohlížeči.
I z tohoto důvodu připravil nový reklamní formát, který se jmenuje Canvas. Mezi příspěvky se zobrazuje jako běžná reklama, ale po kliknutí se otevře upravená webová stránka, přičemž stále zůstáváte v aplikaci Facebook. Reklama se zobrazuje přes celý displej a obsahuje v horním levém rohu šipku zpět, skrze kterou se vrátíte.
Stránka není statická. Může obsahovat delší obsah, videa, interaktivní prvky a další možnosti. Facebook tuto novinku vypustil celosvětově a již nyní se s ní budete setkávat. Dle vyjádření Facebooku na tento formát reklamy reagují uživatelé kladně. Průměrně stráví prohlížením 31 sekund, nejlepší udrží pozornost až 70 sekund. Přibližně 53 % uživatelů si prohlédne více jak polovinu reklamy Canvas.
Novinka je dostupná pro Android a iOS. Má napomoci ve zvýšení příjmů z reklamy. Člověk se ale musí ptát, jestli takové reklamy není až příliš na této sociální síti.
Zdroj: thenextweb.com