Dotekomanie.cz

Apple zpětným odkupem posiluje pozici v Indii

Na nový způsob, jak konkurenčnímu výrobci začít efektivně ubírat podíl na trhu, přišla společnost Apple, které se na rozvíjejícím trhu v Indii doposud nedařilo prodávat své vlastní produkty. Kalifornský výrobce situaci kolem iPhonu vyřešil oživením výroby staršího modelu, zatímco u levnější zmenšené varianty iPadu nabízí zcela jinou možnost jeho lepší dostupnosti. Opět narážíme na fakt, kde prodejní cena musí být za jakýchkoliv podmínek zachována alespoň na minimální hranici.

Applem v únoru spuštěná kampaň zpětného odkupu zvýšila prodejnost tabletů o úctyhodných 35 %. Samsung do těchto míst spíše soustřeďuje základní produktovou nabídku, čehož využil Apple tím, že zájemci o iPad Mini v 16GB WiFi verzi mohou cenovku snížit prodejem původního zařízení. V úvodu za odprodané zařízení mohli uživatelé získat 5 000 rupií (tj. cca 1 658 Kč), ale v současné době již částka dosahuje na dvojnásobnou hodnotu, čili 10 000 rupií (tj. cca 3 317 Kč). Konečná cena iPadu Mini vychází na 17 000 rupií (tj. v přepočtu 5 638 Kč).

Prodejci krok Applu samozřejmě vítají, protože o zboží za srovnatelnou cenu s modely od Samsungu se základní výbavou bude mnohem větší zájem. Jestli zpětný odkup a starší model bude do začátku stačit, ukážou až první výsledky z provedených analýz trhu. Nicméně Apple může posílit tržní podíl v Indii, který momentálně dosahuje na 7,5 %. Nakonec první místo zaujímá Samsung s 18,9% podílem a druhou pozici zastává Micromax s 8,9% podílem.

Zdroj: timesofindia.indiatimes.com

Exit mobile version