Dotekomanie.cz

Hry byly nejprodávanějším digitálním obsahem roku 2013

Nejnovější průzkum společností AppAnnie a IHS Technology přinesl další překonaný milník pro mobilní zařízení. Studie se týkala prodejnosti digitálního obsahu v celosvětovém měřítku, kam byly zařazeny jak nákupy aplikací, tak i her, filmů nebo hudby z různých online úložišť. Konečný výsledek přinesl rozuzlení takové, že v loňském roce uživatelé nejčastěji z digitálního obsahu kupovali hry.

Za hry do mobilních telefonů bylo utraceno celkem 16 miliard dolarů, což je 2,9násobný nárůst ve srovnání s rokem 2012. Největší skok zažila Jižní Korea, kde šly tržby nahoru o 5,8násobek. Následovalo Japonsko s 4,4násobným vzestupem. Co se týče vydavatelství, v roce 2013 byly největšími tahouny GungHo Online Entertainment (Japonsko), Supercell (Finsko), King (Velká Británie), Electronic Arts (USA) a Line (Japonsko).

Mezi tři nejoblíbenější hry inspirované filmovou předlohou spadá The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth (Kabam), Despicable Me (Gameloft) a Jurassic Park Builder (Fremantle Media). Celkové výdaje za digitální obsah vzrostly o 30 % a to v peněžním vyjádření vychází na úctyhodných 57 miliard dolarů. Na konci roku 2012 částka teprve dosahovala na hranici 44 miliard dolarů. Nakonec například digitální hudební průmysl vystoupl o 77 % oproti roku 2012, kde nejvíce populárním se stal Shazam s Pandorou.

Zdroj: inbound.appannie.com

Exit mobile version