Dotekomanie.cz

Evropská komise chce zasáhnout do in-app nákupů

Čas od času se objeví zpráva, že nějakému dítěti se podařilo utratit ve hrách pro smartphony a tablety velké finanční částky. Většinou je to způsobeno specifickým typem obsahu, který si lze pořídit takzvaným in-app nákupem v samotné aplikaci nebo hře.

Tento způsob placení najdeme zejména ve hrách, které se tváří, jakoby byly zdarma. Ovšem jejich obtížnost/hratelnost je nastavena tak, aby hráč musel pro rychlejší postup nakupovat speciální obsah. Jedná se většinou o menší částky, za které získáváte jednotlivá vylepšení. Ve výsledku může uživatel zaplatit stovky i tisíce korun.

Evropská komise chce do tohoto segmentu obsahu pro mobilní telefony a tablety zasáhnout, aby nedocházelo ke klamání zákazníka. V podstatě se jí hlavně nelíbí označení u her, že jsou zdarma, ale ve skutečnosti se v nich skrývá specifická metoda placení. Kvůli tomuto došlo k setkání, kde kromě zástupců EU byly i společnosti Apple, Google a jiné.

Výsledkem je návrh, který by omezil používání slova „zdarma“. Měli bychom se s ním setkávat jen u her, které jsou zcela zdarma a neobsahují žádnou metodu nakupování bonusů pro zlepšení hraní. Dále hry s in-app nákupy nemají obsahovat přímé nabádání k nakupování speciálního obsahu, aby nedocházelo k přílišnému lákání zejména dětí. Mělo by dojít ke zvýšení informování zákazníka o vše podmínkách týkající se in-app plateb a měl by být poskytnut přímý emailový kontakt na tvůrce hry.

Již jsme si mohli všimnout, že  třeba Google začlenil upozornění na in-app nákupy do Obchodu Play, ale zjevně se nejedná o dostatečné řešení. Pokud dojde ke schválení návrhu vyplývajících z tohoto setkání, tak dojde k rozčlenění her. Budou existovat tituly „zdarma“, „placené“ a pak nová kategorie zaštiťující tituly s in-app nákupy. Zřejmě by pak došlo na změnu podmínek pro vývojáře, kteří by museli přizpůsobit hry a aplikace.

Zdroj: europa.eu

Exit mobile version