Dotekomanie.cz

Tablety jsou z 90 % připojeny pouze k Wi-Fi

Včera jsem se s Vámi podělil o informaci o tom, že Uživatelé iPadu 3. generace mají problém s datovými tarify. Narazil jsem ale na studii, která tvrdí, že 90 % používaných tabletů je připojených k internetu přes Wi-Fi. Jak to tedy je?

Ve včerejším článku jsme se věnovali tomu, že nový iPad ve spojení s LTE sítí je příliš silná káva pro datové plány operátorů. Objevily se zprávy o zákaznících, stěžujících si na to, že svůj datový plán vyčerpali během 3 dnů.

Na našem Google+ účtu tuto situaci komentoval jeden ze čtenářů větou: „V Améru neznají WiFi?“ Ano, znají. A podle studie Chetana Sharma využívá pouze WiFi připojení celých 90 % uživatelů tabletů (někteří nikdy neaktivovali na tabletu mobilní modul). Můžeme tedy nejspíše říct, že hlasy, stěžující si na rychlé vyčerpání datového limitu, jsou ojedinělé (ovšem samozřejmě o to hlasitější).

Změnu autor studie očekává s příchodem takzvaných rodinných datových tarifů, kde operátor pro více zařízení poskytne jednotný limit na data. Všechna zařízení pak budou, metaforicky řečeno, ukusovat z jednoho koláče. Americké zákazníky takováto možnost čeká pravděpodobně již letos.

Pokud tedy vyjdeme z toho, že tablety jsou používány v naprosté většině případů s WiFi připojením, můžeme jejich provoz omezit na domov, práci a například nákupní centra, kde jsou přípojné body často k dispozici. Využití doma a v práci si asi dovedeme každý představit – sledování filmů, prohlížení fotek a webu, vyřizování emailů, správa kalendáře a další.

Jak by se ale daly tablety rozumně využít právě v nákupních centrech? Autor článku na webu Media Post navrhuje zaměřit se na rozšířenou realitu (Augmented Reality). Displej tabletu je větší a vejde se na něj tedy více informací, než na displej telefonu. Většina tabletů také obsahuje fotoaparát. Toho by pak mohli využít například prodejci a lákat uživatele takovýchto aplikací reklamami, které by se zobrazovaly přímo na aktuálním záběru nákupního centra pomocí fotoaparátu tabletu.

Jen se podívejte sami, kde všude se dá rozšířená realita využít.

Zdroj: Media Post, Chetan Sharma

Exit mobile version