Dotekomanie.cz

Šíří se nebezpečná videa generovaná umělou inteligencí

640ea5968081dd65a24a4a91 CloudSEK Hackers use youtube video to spread stealer malwares 1536x1024x

Zdroj: CloudSEK

Pokud sledujete aktuální trendy ve světě internetu, tak jste zajisté mohli zaznamenat zvyšující se zájem o služby ChatGPT a podobné. Už nyní se dá říci, že se jedná o dobrého sluhu, ale špatného pána. Nejenže dochází k zneužívání s cílem dosažení nadstandardních výsledků, a to i ve školství, ale jak se ukazuje, nový trend hodně zaujal hackery a šiřitele škodlivého softwaru.

Nebezpečná videa

Generování textu, který dává na první pohled smysl a je dokonce čtivý, není nic výjimečného. Metody umělé inteligence si ale poradí se složitějším obsahem. V dnešní době si můžete nechat vygenerovat podobu umělé osoby a dokonce k ní vytvořit i uměle generovaný hlas. Lze tak dostat video, které na první pohled vypadá, že bylo skutečně natočeno, ale ve skutečnosti bylo celé po všech stránkách vygenerováno.

Hackeři zaznamenali tento trend a začali tvořit takový obsah, který se snaží nalákat ke stažení nelegálního obsahu, případně softwaru. Vzhledem k tomu, že ve videu na první pohled vystupuje reálná osoba, tak získává na důvěryhodnosti. S tím klesá ostražitost uživatelů. Kyberbezpečnostní společnost CloudSEK zaznamenala až 300% nárůst takového trendu, přičemž videa se tváří jako návody ke stažení a získání softwaru zdarma. Dost často lákají na aplikace jako Photoshop, Premiere Pro, Autodesk 3ds Max, AutoCAD a další, přičemž některé aplikace mohou být cíleny u na mobilní telefony.

Zdroj: CloudSEK

Využívají převážně systémy Synthesia a D-ID pro generování videí, přičemž cílem je rozšířit a napadnout cílové zařízení nebezpečných softwarem obsahující Vidar, RedLine, Raccoon a další. Následně mohou krást data, osobní informace a případně jakkoliv využívat napadené zařízení.

Taková videa mají většinou odkazy na slibovaný software v popisu. Navíc se hackeři snaží získávat kontrolu na Youtube kanály s větším množstvím odběratelů, aby mohli zacílit na co nejširší publikum. Ostatně na Youtube má až trojnásobný nárůst podobného obsahu, ale šíří se i na sociálních sítích.

Zdroje: cloudsek.com, androidheadlines.com

Exit mobile version