O2 mění systém mPlateb, zavede lepší zabezpečení

O2 mění systém mPlateb, zavede lepší zabezpečení
2023-01-23T17:30:13+02:00
• 23. 1. 2023

Fotka od Firmbee.com z Unsplash

11

Na začátku října jsme naše čtenáře informovali o systému mPlateb společnosti O2. Oproti konkurenčním operátorům byl postaven na technologii Header Enrichment, díky čemuž nemusel klient zadávat své telefonní číslo a nedošlo tedy k jeho předání třetí straně. Následně ale bylo vyžadováno jen dvojí potvrzení na stránce prodávajícího. Bohužel zde vznikaly problémy a mnozí klienti ani nevěděli, že něco potvrdili. Ve výsledku tedy platili předplatné, i na týdenní bázi.

image001 221x511x image002 531x1157x image003 226x507x

Zdroj: O2

Společnost O2 reagovala na náš článek vyjádřením, které jsme zveřejnili v kompletním znění. To nás ale neuspokojilo, zejména vyjádření společnosti. Obrátili jsme se na spotřebitelské organizace, které nám poskytly informace ohledně stížností ze stran klientů. Nakonec jsme spojili síly s redakcí pořadu Černé ovce České televize, abychom o tomto problému informovali a pokusili se na něj upozornit. O2 nakonec vyslyšelo naše snažení a rozhodlo se změnit systém mPlateb.

O2 a mPlatby

Mobilní operátor O2 s okamžitou platností ukončil původní platební bránu postavenou jen na technologii Header Enrichment a dvojího kliknutí s cílem potvrzení platby. Tento stav bude do doby, než bude nasazeno bezpečné řešení, které bude chránit i samotné klienty tohoto operátora.

Nové řešení adoptuje nutnost potvrzení pomocí PIN kódu u první transakce. Bude tedy vyžadováno silné ověření, že klient souhlasí s předplatným nějaké služby. Bez zadání PIN kódu nebude objednávka dokončena. Výrazné vylepšení bude i u potvrzovací SMS zprávy, kde bude navíc uveden odkaz pro zrušení předplatného objednané služby, případně pro vrácení peněz.

Samotné vrácení peněz u objednávek využívající identifikaci ze sítě bude možné žádat do 48 hodin od objednání. O tom bude klient informován v další SMS zprávě.

O2 také zavede nový formulář na stránce platmobilem.cz, skrze který bude možné se obrátit na poskytovatele služeb. Zde také bude i ucelený přehled všech služeb. Zde se u nich zájemci dozví všechny informace, jako je popis, poskytoval, i kontakt. Vše by mělo být kompletní do letošního léta. Součástí bude i kodex pro tento typ transakcí.

Černé ovce – vysíláno 23. ledna

Děkujeme za spolupráci Tomáši Kohoutovi, Petrovi Koumarovi a redakci pořadu Černé ovce na ČT

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Martin Soukup

23. 1. 2023, 19:24

Smutné, že to tak trvalo ze strany O2. Oceňuji Váš boj za lidi, nakonec to přineslo ovoce.

Přemysl Vaculík

VIP 23. 1. 2023, 20:03

Nejde nám jen o čísla a vězte, že to nebylo lehké, ale vyplatilo se :)

Tomáš Kohout

23. 1. 2023, 18:15

Předpokládám, že Černé ovce na toto téma nakonec neproběhnou… ale to mi vůbec nevadí, cíl byl splněn.
A děkuji za spolupráci při prosazování férovějšího řešení byznysu operátora.

Tomáš Kohout

23. 1. 2023, 19:34

Ach, to mi uniklo… doufal jsem, že se předem pochlubíte, kdy se to bude vysílat (bavili jsme se o tom). ;-)
Docela dobře a srozumitelně natočené, jen chyběla zmínka o tom, jaké riziko představuje Header enrichment při použití GSM/LTE modemu nebo mobilního přístupového bodu na datech O2 – ale to je detail.

Hlavně, že tlak zabral. I když možná víc zabralo interní vyhodnocení O2 toho, kolik času tráví operátoři O2 linky vyřizováním stížností na tyto podvody a kolik to pak ve výsledku vynese.

Každopádně obrovský dík, že jste důrazně zvedl tohle téma, které jsem začal a pak vám v něm skromně přicmrndával (ale vy jste to dotáhl do vítězného konce)!

Přemysl Vaculík

VIP 23. 1. 2023, 20:02

Omlouvám se, že jsem neuvedl vaše jméno v článku, napraveno ;)

Spíš se to pak už nevešlo do pořadu. Proto to tam není. Myslím, že se nám to podařilo. Dalo to zabrat a v podstatě několik měsíců práce.

Tomáš Kohout

23. 1. 2023, 21:14

Rozumím, občas se kvůli sdělnosti, srozumitelnosti a délce sdělení musí vynechat některé „špeky“. Účel ta reportáž splnila. Byla udělaná dobře, povedený výběr poškozených schopných popsat svůj případ.
A díky za uvedení mne jako zdroje. ;-)

Přemysl Vaculík

VIP 23. 1. 2023, 20:03

Co se týče lákání na reportáž, jsou zde nějaké interní věci, o kterých nemohu mluvit, ale snad chápete.

Tomáš Kohout

23. 1. 2023, 21:18

Rozumím tomu, že sdělovat dopředu termín reportáže, dokud není v éteru… může dopadnout blamáží.
A že mohly být nějaké tlaky z O2 na to, aby reportáž skočila „happy endem“, a tudíž se čekalo na nové technické řešení O2.
A že ve hře mohly být i věci, které si ani představit nedovedu. :o)

Tomáš Kohout

23. 1. 2023, 18:00

Bravo!

Přemysl Vaculík

VIP 23. 1. 2023, 18:11

Děkujeme :)

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat