Zdroj: Youtube
Domů » Články »
Možná si pamatujete dobu propagace horizontálního natáčení videí, přičemž vertikální formát byl spíše nepopulární. Dost věcí se změnilo a dnes je právě vertikální obsah na vzestupu, zejména díky TikToku. Na tento trend naskočil i Youtube a zavedl svou verzi nazvanou Shorts. Relativně nedávno spustil i reklamy u tohoto obsahu, přičemž tvůrci dostávají 45 % z příjmu. Nyní se plánuje další monetizace.
Youtube Shorts a nakupování
Sice reklamy jsou stále hlavním zdrojem příjmů pro Google a pak pro Youtube, tak samotní tvůrci spíše více vydělávají přes nabízení produktů, tzv. spolupráci s firmami. Za zviditelnění a nabídnutí odkazu na produkt mohou vydělat více než z reklamy, ale právě to si nechce nechat ujít Youtube.
Dle dostupných informací se aktuálně připravují dva programy, které se spustí v příštím roce. Oba by měly být zaměřeny na možnost vkládání affiliate odkazů do videí, které povedou do obchodu nebo na stránku prodejce. Zde zejména půjde o možnost získání odměny za množství prodaných věcí.
Program bude hlavně v režii Youtube, s čímž bude spjato omezení testování jen na USA. Skrze tento systém budou moci uživatelé přímo kliknout na odkaz, zakoupit si propagovaný produkt, a tvůrce dostane za to provizi. Samozřejmě je otázkou, jestli tento systém budou používat přímo tvůrci a nezvolí jiný, který nebude závislý na Youtube. Dá se předpokládat, že pokud bude testování úspěšné, tak nakonec dojde k rozšíření i mimo USA.
Zdroj: engadget.com
Domů » Články »
MiniPodcast – Ohebný Pixel a Apple novinky
Oryon má být odpovědí na Apple M procesory
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře