Dotekomanie.cz

Masarykův onkologický ústav nově využívá pro komunikaci s pacienti telemedicínu

Mou meddi

Zdroj: Masarykův onkologický ústav

Masarykův onkologický ústav (MOÚ) v Brně se stal prvním nemocničním zařízením v České republice, které má jako první svoji aplikaci pro telemedicínu určenou pro chytré telefony. Rozšiřuje tak možnosti komunikace mezi pacientem a ošetřujícím lékařem, a to pomocí videohovoru, chatu nebo klasického telefonického hovoru. Lékaři MOÚ tak mohou nově nabídnout pacientům konzultaci jejich zdravotního stavu online a pacienti se nemusí dostavit do nemocnice. Aplikace MOU MEDDI dále umožňuje zasílat požadavky na předpis receptu či různé edukační materiály, které vysvětlí podrobnosti spojené s onemocněním a jeho léčbou.

Zdroj: Masarykův onkologický ústav

Snazší komunikace s lékaři, nejde však o náhradu lékařské péče

MOU MEDDI umožňuje sdílet také lékařské zprávy a další důležité dokumenty elektronickou formou v zabezpečeném prostředí, kde je komunikace defaultně šifrovaná na obou koncích. Informace si tedy mohou zobrazovat pouze odesílatel a adresát. Z pohodlí domova se pacienti mohou spojit se sestrou i lékařem, online se objednat či změnit termín návštěvy.

„MOU MEDDI není náhradou osobní návštěvy lékaře. Pacient může aplikaci využití kdykoliv, neznamená to však okamžitou odpověď ze strany lékařů a sester. Ti mají v rámci svých služeb v ambulantním provozu vyhrazený čas na zodpovídání dotazů. Při vzdálené konzultaci přes MOU MEDDI se může stát, že lékař vyhodnotí stav jako nutný k osobní návštěvě. Aplikace neslouží k řešení akutních zdravotních potíží, ale usnadňuje dlouhodobé sledování v onkologické léčbě a šetří čas pacientů i zdravotníků. Aplikace ale umožňuje kromě jiného zaslání textové zprávy, lékaře tak neruší od vyšetřování jiného pacienta v ordinaci,“ upřesňuje Jiří Šedo, lékař a náměstek pro strategie, komunikaci a vzdělání MOÚ.

Zdroj: Masarykův onkologický ústav

Mezi další novinky patří chytré dotazníky, které lékaři v MOÚ pro pacienty sestavili. Jejich úkolem bude cíleně sledovat například nežádoucí účinky chemoterapie. Pacienti je vyplní na svém mobilním telefonu a pomocí aplikace odešlou. Lékaři pak budou mít na svém monitoru přehledný graf s odpověďmi. „Chceme co nejvíce zjednodušit komunikaci mezi lékařem a pacientem a ušetřit jim tak drahocenný čas, nabídnout moderní služby a celkově zefektivnit stávající systém. Obecný koncept MEDDI aplikace je ale vhodný pro jakékoliv zdravotnické zařízení. Díky naší aplikaci se osobní návštěvy pacientů v ordinacích mohou snížit až o pětinu,“ doplnil Jiří Pecina, majitel společnosti MEDDI hub, která stojí za tvorbou aplikace.

Zdroj: Tisková zpráva

Exit mobile version