Dotekomanie.cz

V Číně zřejmě našli způsob, jak obejít bezpečnostní funkci v Apple iOS 14.5

appleinchina 1200x799x

Zdroj: 9to5mac.com

Společnost Apple plánuje implementovat od nadcházející verze iOS 14.5 poměrně zásadní bezpečnostní funkci. Ta by měla výrazně omezit možnost sledování uživatelů a jejich dat pro lepší cílení reklamy.

Ochrana dat uživatelů Apple ohrožena

Proti tomu bojuje společnost Facebook, která na sledování uživatelů staví celý svůj obchodní model. Nová bezpečnostní funkce v iOS 14.5, která nese název Transparentnost sledování aplikací bude vyžadovat výslovné povolení s umožněním aplikacím sbírat data a cílit personalizovanou reklamu. Všechna zařízení Apple mají již z výroby v systému jedinečný identifikátor IDFA (Identifier For Advertisers), které umožňuje inzerentům sledovat uživatele.

Jak se zdá, tak vývojáři z China Adverstising Association (CAA), která je podporovaná samotnou čínskou vládou, vynalezli způsob, jak tuto ochranu obejít. Vyvinuli své vlastní track ID, které jsou schopni implementovat do Apple zařízení. Alternativa k IDFA nese název CAID.

Zdroj: 9to5mac.com

Společnost Apple o tomto kroku ví, nicméně se k tomu zatím nijak nepostavila. CAID je totiž podporován nejen čínskou vládou, ale i významnými technologickými hráči na čínském mobilním trhu, a jak se zdá Apple se nechce pouštět do sporů s Čínou. CAA v současné době jednají s Apple a zároveň tvrdí, že CAID neporušuje zásady ochrany osobních údajů, které chce Apple chránit.

Ačkoliv CAID ještě nebyl implementován, mnoho mezinárodních společností již žádá o jeho implementaci. I přes snahu ochránit soukromí uživatelů budou nejspíše vítězit finanční zájmy reklamních společností. V sázce jsou příliš vysoké finanční zisky, které z reklamy plynou. Účinným krokem by tak bylo pouze zavedení legislativního opatření.

Zdroj: phonearena.com

Exit mobile version