Dotekomanie.cz

Prodeje smartphonů se po koronaviru vzpamatovaly

Prodeje

Zdroj: Neowin

Ve třetím čtvrtletí letošního roku byl celosvětový trh smartphonů svědkem meziročního poklesu o 4 %, ale mezi kvartálně vzrostl o 32 %, přičemž celkový počet zásilek dosáhl 366 mil. kusů, odhaluje nejnovější výzkumná zpráva Counterpoint.

Prodeje chytrých telefonů rostly

Podle zprávy je zotavení na globálním trhu se smartphony způsobeno hlavně zvýšenými požadavky na klíčových trzích, jako jsou Spojené státy, Indie a Latinská Amerika. Několik regionů také zpomaluje otevírání po preventivních opatřeních COVID-19, přijatých různými zeměmi, které zahrnovaly rovněž úplný lockdown.

Společnost Samsung si udržela pozici lídra na trhu se smartphony na celém světě a těší se zdravému podílu na trhu, ve výši 22 %. Společnost byla rovněž svědkem meziročního nárůstu o 2 % a mezi kvartálního nárůstu o 47 %. Rovněž se jí podařilo sesadit Xiaomi z indického trhu, a stala se přední značkou smartphonů.

Zdroj: Gizmochina

Čínská společnost Huawei, která čelí několika problémům, kvůli omezením zavedeným Spojenými státy, se ve 3. čtvrtletí 2020 dokázala stát druhou přední značkou smartphonů, se 14% podílem na trhu. Čínský gigant však zaznamenal výrazný meziroční pokles o 24 % a mezi kvartální pokles o 7 %, z hlediska dodávek.

Zajímavým výsledkem se pyšní Xioami, které předčilo Apple na třetí pozici, s 13% podílem na trhu. Jsme svědky 46% nárůstu oproti předešlému roku a 75% mezi kvartálního nárůstu. Apple si naopak držel 11% podíl na trhu s meziročním poklesem o 7 %.

OPPO a Vivo obsadily čtvrté a páté místo, přičemž obě společnosti měly 8% podíl na trhu. Realme podporovaný OPPO se ukázal jako sedmá přední značka smartphonů na světě, s 4% podílem na trhu. Společnost však vykázala působivý růst – 45 % meziročně a 132 % mezi kvartálně. Analytická zpráva ukazuje významný růst dvou značek – Xioami a Realme. Důvodem je zejména rostoucí poptávka na klíčových trzích, jako je Čína, Indie, Indonésie, Filipíny a další země jihovýchodní Asie.

Zdroj: gizmochina.com

Exit mobile version