reklama

Facebook a placené události, Apple trochu ustoupil aktualizováno

Facebook a placené události, Apple trochu ustoupil [aktualizováno]
2020-09-26T18:00:58+02:00
• 26. 9. 2020

Zdroj: Facebook

1

Aktualizováno 26. 9.

Před více než měsícem Facebook spustil možnost pořádání placených online událostí na své sociální síti. V případě uživatelů používajících Android, celá částka, kterou zaplatí účastník, jde samotnému tvůrci. U iOS tomu tak nebylo, Apple si účtoval svůj 30% podíl, takže pořadatel obdržel 70 % z ceny. Facebook uvedl v aplikaci pro iOS, že si Apple účtuje svůj podíl, ale to se nesetkalo s pochopením, byť se jednalo o pravdivé tvrzení. Facebook musel ustoupit a poupravit aplikaci.

Nyní se dozvídáme, že Apple ustoupil a po dobu tří měsíců si nebude v tomto případě účtovat svých 30 %, takže tvůrci dostanou celou částku, kterou zaplatí účastníci. Následně po vypršení této doby si bude Apple účtovat svých 30 % z každé platby.

Původní článek 17. 8.

Situace kolem pandemie se stále neuklidnila, takže se děje mnoho změn i v technologickém světě. Vznikají nové služby, možnosti a příležitosti. Facebook nyní jednu takovou zavedl. Jedná se o placené události, v rámci kterých mohou společnosti, media a tvůrci vytvořit placenou událost.

Placené události na Facebooku

Nová služba je poměrně jednoduchá. Při vytváření události stačí aktivovat placené členství, odsouhlasit podmínky a také zadat platební údaje. Následně stačí jen stanovit cenu a začít propagovat. Facebook uvádí, že novinka funguje pro živé přenosy nebo i třeba podcasty. Celý systém vznikla na podporu malých firem, aby se jim nabídla další možnost, jak podpořit své podnikání.

Paid Online Events 403x756x

Zdroj: Facebook

Bohužel je zde menší úskalí v případě účastníků. Pokud bude mít událost nastavenou cenu na 100 Kč, tak uživatelé Androidu mohou zaplatit a mít jistotu, že celá suma půjde pořadateli události. Facebook si nevezme jakýkoliv poplatek a ani Google. V případě iOS uživatelů to je již komplikovanější. Z dané sumy, si Apple vezme 30 %, takže v uvedením příkladu Apple dostane za nic 30 Kč z každého účastníka, přičemž Facebook nese veškeré dodatečné náklady.

Screenshot 54 548x711x

Zdroj: Dotekomanie.cz

Nová služba byla spuštěna jen pro dvacet zemí, přičemž Česká republika je jednou z nich. Můžeme potvrdit, že funkce je dostupná u naší stránky, takže nyní může kdokoliv v Česku vyzkoušet tento nový a poměrně jednoduchý nástroj.

Seznam zemí, kde je služba dostupná

  • Spojené státy americké
  • Spojené království
  • Itálie
  • Německo
  • Kanada
  • Francie
  • Polsko
  • Austrálie
  • Mexiko
  • Indie
  • Brazílie
  • Švédsko
  • Nizozemí
  • Norsko
  • Česká republika
  • Maďarsko
  • Ukrajina
  • Belgie
  • Singapur
  • Španělsko

Zdroje: androidheadlines.com, about.fb.com, techcrunch.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Žiďáci zas*aní

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim