Dotekomanie.cz

Chytré hodinky se letos prodávají jako po másle

Haylou LS02

Navzdory celosvětové zdravotnické krize v důsledku COVID-19 zaznamenaly prodeje chytrých hodinek zdravý růst. Podle agentury Counterpoint Research tvořily modely Apple, Garmin a Huawei v prvních šesti měsících roku 2020 téměř 70 % celkových tržních příjmů. Apple Watch nadále dominují trhu s více než 50% podílem na trhu, tj. o 7 % více než ve stejném období v loňském roce. 

Chytré hodinky zažívají skvělé období

„V první polovině roku 2020 bylo dodáno téměř 42 mil. chytrých hodinek. Poptávka tedy neustále roste, protože uživatelé/zákazníci chtějí stále více sledovat své zdraví.“

V období, kdy lidé po celém světě byli nuceni zůstat v karanténě, mnoho spotřebitelů začalo upřednostňovat péči o své zdraví. Místo mobilního telefonu se rozhodli zakoupit si chytré hodinky či chytrý náramek. Meziročně prodeje chytrých hodinek vzrostly v Indii o 57 %, Evropě o 9 % a ve Spojených státech o 5 %. 

Zdroj: XDA-Developers

V Číně a na dalších asijských trzích byly populární hodinky Huawei Watch GT2. Naopak v Evropě byly populární Garmin Forerunner a Fenix, jejich prodeje vzrostly o 31 %. Je sice pravda, že Garmin a Huawei v první polovině letošního roku mají dohromady 17,7 % globálních výnosů (Apple má 51,4 %), i přesto obě firmy dosáhly dobrých prodejních čísel. 

Zdroj: XDA-Developers

Ve statistikách společnosti Counterpoint Research jsou také zmíněny Amazfit, Xiaomi, Fitbit, Mobvoi a Suunto, ale jejich tržní podíly jsou ve srovnání s Apple Watch zanedbatelné. Nicméně Amazfit i Xiaomi zveřejnili slušné prodejní statistiky, meziročně došlo k nárůstu o 51 a 47 %. 

Zdroj: xda-developers.com

Exit mobile version