Dotekomanie.cz

Návod na vynucení 2G, 3G nebo 4G u smartphonů s Androidem

vynucení

Mobilní telefony v dnešní době podporují vícero technologií mobilních sítí. Pokud projíždíte Českou republikou například vlakem, můžete si všimnout, že se na vašem zařízení vystřídají technologie jako 4G, 3G, Edge, GPRS a někdy je mobil dokonce bez signálu. Smartphony jsou většinou nastaveny tak, aby preferovaly technologii s nejsilnějším signálem. Toto nastavení ale můžete pozměnit a v podstatě si jej přizpůsobit.

Snadná cesta

V rámci nastavení smartphonu můžete pozměnit preferovaný typ sítě jednoduše. V sekci věnované sítím a internetu zvolíte název mobilního operátora, dále kliknete na rozšířené nastavení a pak na preferovaný typ sítě. Standardně je vybraná nejlepší možnost, tedy LTE. Pokud zde zvolíte například 3G, mobilní telefon se automaticky přepne na tuto síť, pokud je dostupná. Když není, bude volit jiné typy. V podstatě se jedná o zvolení priority.

Pokud chcete mobilní telefon využívat jen pro volání a zasílání SMS zpráv, je zde jiné nastavení. Zpravidla v notifikační liště se mezi přepínači nachází možnost zapnutí nebo vypnutí mobilních dat. Pokud nikde nevidíte takovou zkratku, tak opět musíte jít do nastavení a zde v rámci mobilní sítě zapnout nebo vypnout mobilní data.

Toto vše funguje poměrně jednoduše a na každém smartphonu s Androidem najdete takovéto nastavení. Výrobci maximálně přeskupí pořadí prvků, případně přeuspořádají možnosti. K nalezení vám ale napomůže například vyhledávání v nastavení, které je dostupné u novějších Androidů.

Občas ale je zapotřebí vynutit jeden typ sítě. V mém případě se jednalo zpravidla o LTE. Bohužel mobilní telefon volil typ sítě se silnějším signálem. Případně jsem se dostal do situace, kdy jsem musel zamezit mobilu, aby se připojoval na LTE i v takový moment, kdy nebyla dostupná 3G síť. Naštěstí v rámci Androidu existuje takové nastavení.

Návod pro pokročilé

Už jste možná četli, že mobilní telefony podporují tzv. servisní kódy. Jedná se o specifické sekvence znaků, pomocí kterých se dostanete do skrytých možností. Jeden z takový servisních kódů je *#*#4636#*#*. Pakliže jej zadáte v tomto pořadí skrze aplikaci pro volání, dostanete se do části Testování, kde se můžete podívat na informace o telefonu, statistiky použití a informace o Wi-Fi. Nás bude zajímat první položka – informace o telefonu.

Zde musíte být opatrnější. Doporučuji vám udělat si snímek obrazovky, abyste pak mohli mobilní telefon uvést do původního nastavení. Zajímat nás bude položka Nastavit upřednostňovaný typ sítě. Zde se nachází mnoho možností (dle vašeho zařízení). Můžete zde například vybrat jen LTE a mobilní telefon se nepřipojí na jiný typ sítě. Případně lze zvolit jen GSM. Případně lze zvolit jen 3G technologie.

V mém případě jsem často volil LTE v místech, kde sice byl signál, ale neměl dostatečnou sílu a smartphone se mi neustále připojoval na 2G nebo 3G. Toto nastavení není vhodné pro každého, ale například se hodí, pokud chcete například dítěti omezit přístup k internetu. Tedy v případě, že si nepřečetlo tento článek.

I bez servisního kódu

Pokud si nechcete pamatovat servisní kódy, je zde jedna snadnější cesta. Skrze aplikaci NetMonster se můžete do tohoto nastavení dostat velmi jednoduše. Po spuštění stačí kliknout na menu a zvolit položku Info o telefonu.

Exit mobile version