Dotekomanie.cz

Spotify si pohrává s „chytrými“ reklamami

spotify

Internetové služby a webové stránky dnes hlavně fungují díky reklamám. Ostatně se jedná o nejjednodušší způsob, jak zaplatit za obsah. Samozřejmě se nejrůznější služby snaží přemluvit uživatele, aby za obsah platili. Hlavně to jde vidět u hudebních stramovacích služeb, které nabízí neomezený přístup k obsahu a také k funkcím. To ale neznamená, že by se nepracovalo na reklamním systému. Právě Spotify si pohrává s celkem zajímavými reklamami, které čekají na reakci od uživatele.

Spotify a hlasem ovládané reklamy

Spotify nabízí verzi zdarma, která má sice omezené funkce, ale uživatel dostane svou porci hudby jen za to, že vyslechne reklamní sdělení. Do této chvíle se jednalo jen o přerušení přehrávané hudby, ale zřejmě i tento formát se změní. Spotify si totiž pohrává s takovým typem, kdy reklama čeká, co řekne uživatel.

V tuto chvíli je novinka testovaná jen v USA a je dostupná u dvou typů obsahu. V podstatě reklama sdělí potřebné informace a čeká na reakci od uživatele. Pokud vysloví „Play Now“, dojde k přesměrování na konkrétní obsah a začne se přehrávat.

Pokud uživatel do určité chvíle neodpoví, reklamní sdělení skončí a služba pokračuje ve streamování. Je zde podmínka, že aplikace Spotify musí mít oprávnění k přístupu k mikrofonu. Pokud nemá, takový typ reklamy nenabízí. Navíc mikrofon je aktivován jen v případě vyčkání na odpověď uživatele.

Zatím se jedná o velmi malý test u omezeného množství uživatelé, ale může nám nastiňovat, jakým směrem mohou jít reklamy. Například u sofistikovanějších si budeme moci vyžádat více informací, nebo říci, aby se daná informace uložila. Uvidíme, jak daleko se půjde s touto novinkou.

Zdroj: engadget.com

Exit mobile version