Dotekomanie.cz

Applu a Samsungu se nedaří, oproti tomu Huawei a BBK Electronics jsou na vzestupu

První čtvrtletí letošního roku je za námi a s nimi přichází i kvartální výsledky, jak si jednotliví tvůrci chytrých telefonů stojí na trhu. Zatímco Apple a Samsung, jako zástupci nejdominantnějších značek zaznamenávají propad, konkurence v podobě Huawei a BBK Electronics, které stojí za výrobci Oppo, Vivo a OnePlus. Největší růst v meziročním porovnání měl Huawei, nejhůře však skončilo LG.

Samsung a jeho jemný propad

Pokud se zachová současný trend v prodeji chytrých telefonů, brzy již nebude nejprodávanější značkou jihokorejský Samsung, ale bude jím čínský Huawei. Samsung již totiž od roku 2015 zaznamenává kontinuální propad podílu poslaných telefonů za rok na trhu. Za poslední čtyři roky klesl jeho podíl o tři procenta z 24 % na 21 %, zatímco konkurence v podobě Huawei poskočila o 12 % z 5 % na 17 %. Samsung ani v meziročním srovnání s předchozím rokem nedokázal zabránit propadu a dokázal celosvětově poslat 72 miliónů kusů zařízení, oproti loňským 78 miliónům kusů. Stejně tak se snížil celkový obrat a provozní zisk klesl o 60 % v meziročním porovnání.

Huawei a jeho strmý vzestup

Huawei zaznamenal největší skok za posledních pět let v podílu poslaných chytrých telefonů v meziročním srovnání. Zatímco v roce 2018 po prvním kvartálu byl jeho podíl v tomto segmentu 11 %, v letošním roce už je to 17 % a přeskočil tak na druhém místě americký Apple. Stejně tak se mu povedlo navýšit meziroční marži o 8 %. Kromě prodeje telefonů se Huawei podařilo vybudovat v prvním čtvrletí tohoto roku přes 70 000 stanic na 5G síť a prodalo nejvíce produktů s Wi-Fi 6 na světě.

Apple a jeho propad na třetí (čtvrté) místo

Apple se v letošním roce propadl na třetí místo v žebříčku meziročního množství prodaných telefonů. Od roku 2015 klesl podíl v tomto segmentu o 6 % na současných 12 %. Aktuální vývojový trend naznačuje další propad a v dohledné době pokles na čtvrté místo, kde nahradí BBK Electronics, které stojí za značkami Oppo, Vivo a OnePlus. Apple zaznamenal meziroční pokles o dvacet procent a prodal o deset miliónů zařízení méně. Již mezi rokem 2017 a 2018 utržil na prodejích svých zařízeních o deset miliard amerických dolarů méně a v letošním roce bude ztráta též vysoká.

BBK Electronics a dosažení třetího místa

BBK Electronics vlastní mobilní výrobce Oppo, Vivo a OnePlus. Právě Oppo (5. místo v prodeji telefonů) a Vivo (6. místo v prodeji telefonů) mají dohromady 50,5 miliónů prodaných smartphonů v meziročním srovnání a jsou tak o osm miliónů kusů napřed než Apple. Navíc do statistik není započítána značka OnePlus, která ročně prodá přes milión kusů zařízení. BBK Electronics má díky svému širokému portfóliu třetí místo s 15% podílem na trhu v meziročním srovnání a chybí mu jen 2 % na překonání společnosti Huawei.

Xiaomi stagnuje

Xiaomi si se všemi svými značkami udrželo meziroční podíl na 8 % a prodalo jen o 300 000 kusů zařízení méně. V žebříčku se drží na pátém místě a dle současného vývoje není předpokládán výraznější propad a ani růst.

LG a další značky

LG dopadlo v meziročním srovnání nejhůře, prodalo o 4,8 miliónů chytrých telefonů méně, což je 40% rozdíl. Nedařilo se ani Lenovu, to zaznamenalo 9% pokles. Dle dostupných informací stagnoval prodej telefonů Pixel 3, který byl nižší než prodeje Pixel 2. Oproti tomu již čínská Nokia si polepšila, přesná čísla prodaných kusů však neuvádí. Přesné počty prodaných kusů se nepodařilo dohledat. Stejně tak na poklesu byl i součet všech ostatních značek, dohromady všechny nezmínění výrobci prodali v prvním kvartálu 72 miliónů kusů zařízení, což je skoro o 20 miliónů kusů méně. Z dat jasně vyplývá, že pozici si posiluje první pětice výrobců a nastává pozvolná unifikace trhu a úpadek menších výrobců.

Zdroje: 9to5google.com, xda-developers.com, nokia.com, engadget.com, counterpointresearch.com, gsmarena.com, huawei.com, apple.com, androidpolice.com, arstechnica.com

 

 

Exit mobile version