Dotekomanie.cz

Apple Pay převálcoval Google Pay – srovnání po prvním týdnu od spuštění

pay

V roce 2017 jsme se dočkali příchodu služby Android Pay, která byla vzápětí přejmenována na Google Pay. Při spuštění podporovalo tuto službu jen několik bank, přičemž se následně přidala Komerční banka nebo Equa bank‎. V brzké době by se měla přidat Fio banka. Nedávno jsme se dočkali spuštění konkurenční služby Apple Pay. Obě služby podporuje jen pár subjektů, konkrétně jen Komerční banka, mBank a MONETA Money Bank. Od všech bank jsme získali data porovnávající nástup obou služeb na český trh.

Komerční banka

Když si Komerční banka začala pohrávat s platbami pomocí mobilních telefonů, vypadalo to, že zůstane u vlastního řešení, ale nakonec adoptovala řešení od Googlu. V tomto měsíci zavedla podporu pro Apple Pay, což rozhodně potěšilo majitele iOS zařízení. Prvotní čísla vypadala velmi dobře, ale o to víc nás zajímala ve srovnání mezi oběma službami.

Komerční banka nám zaslala data za první týden od spuštění každé služby. Čísla jsou v tomto případě jednoznačná. Apple Pay má větší úspěch než konkurenční platforma Google Pay. Když vezmeme v potaz, že u Googlu postačuje zařízení za pár tisíc korun, očekávali bychom, že čísla budou opačná nebo ne tak rozdílná.

Porovnání služeb 1 týden po spuštění

mBank

Další banka, která nám poskytla data kolem spuštění obou služeb, je mBank. Zde nejsou rozdíly až tak markantní, ale i tak zde máme jednoznačného vítěze, opět Apple Pay. Sice data nejsou tak přesná jako u Komerční banky, ale i tak jde vidět, že Apple Pay zaznamenal rychlejší adopci.

Porovnání služeb 1 týden od spuštění

mBank dodává, že podobných čísel se podařilo dosáhnout u Google Pay (Android Pay) až po dvou měsících od spuštění.

MONETA Money Bank

Se svou statistikou se pochlubila i MONETA Money Bank. Ani zde se nekoná jakékoliv překvapení. Apple Pay má daleko větší úspěch u klientů. Rozdíly nejsou sice největší, ale ani tak se zde Google nemůže chlubit.

Porovnání služeb 1 týden od spuštění

Apple Pay není zadarmo

Pokud bychom tato data spojila, tak za první týden od spuštění proteklo přes Apple Pay přes 80 miliónů korun, bylo provedeno 101 066 transakcí, přičemž počet klientů se vyšplhal těsně pod 75 000. V případě Google Pay (tehdy Android Pay) bylo provedeno za první týden 37 500 transakcí v celkové hodnotě 16 milionů korun. Zde bylo zapojeno necelých 13 000 klientů.

Sice zde můžeme vidět, že Apple Pay má mnohem větší úspěch než konkurenční Google Pay, ale není to zadarmo. Zatímco Google poskytuje svou službu zcela zdarma, nebo respektive jsou náklady velmi minimální, tak v případě Applu musí banky platit. Nejenže Apple získává nějakou částku z každé transakce, ale podle článku na E15 musí banky platit roční poplatek za každého uživatele/kartu v rámci Apple Pay.

Exit mobile version