Dotekomanie.cz

Nové Youtube reklamy budou vybízet uživatele ke stahování aplikací, rezervaci zájezdů, nebo i zobrazovat časy promítání filmů

Youtube se už delší dobu snaží expandovat způsoby, kterými by mohli inzerenti vylepšit své reklamní spoty a zapojit do nich uživatele platformy. Už nějakou chvíli Youtube testuje možnosti lokačních prvků a formulářů do jejich reklam. Ty například umožňovaly zadat svůj e-mail k zasílání novinek nějakého produktu. Teď ale Youtube plánuje rozšířit toto pole interakce uživatel-reklama.

Reklama už nebude jen k přeskočení

Doteď mohly být reklamy pro většinu uživatelů otravné. Jediné, co jste s nimi mohli udělat, bylo je přeskočit. Teď ale Youtube nabízí inzerentům kreativnější cestu, jak reklamy využít. Prostřednictvím nich budou moci uživatelé přímo v aplikaci Youtube stahovat aplikace, rezervovat si zájezd nebo si koupit lístek do kina.

Už teď po fázi prvních testů je vidět, že nové reklamy mají úspěch. Mezi prvními inzerenty byli Vodafone, 20th Century Fox, Headspace a Maybelline. Vodafone podle údajů docílil 3,5 % proklikání následkem nasazení nových reklam. To u něj mělo za následek 2,3krát vyšší odezvu na reklamy.

Díky tomuto novému rozhraní tedy budou moci uživatelé s reklamami interagovat lépe. Nebude to jen o tom, že uvidíme nějaký trailer na nový film, ale budeme si moci rovnou koupit lístek na premiéru.

Má to ale také svou daň. A přiznává to i Youtube samotný. Aby se totiž toto rozšíření reklam mohlo zobrazit, zabere při vertikálním držení zařízení celou obrazovku. Sice to usnadňuje výběr lístků nebo zájezdů, někdo ale takto masivní pole působnosti jen pro reklamu nemusí mít zrovna v lásce.

I tak se ale jedná o pokrok v nabízení produktů, jelikož už se nejedná jen o odkaz, který by uživatele vzal na stránku produktu samotného. Toho si je vědom i sám Youtube, který předpokládá, že tyto nové způsoby interakce nalákají na platformu více inzerentů, kteří budou chtít víc než jen video u své reklamy.

Zdroj: techcrunch.com

Exit mobile version