Dotekomanie.cz

Google představil Draco – komprese pro 3D grafiku

V minulém týdnu Google Media tým uvolnil na svém blogu příspěvek o Draco – open source kompresní knihovně, která má za úkol snížit velikost a zrychlit přenos 3D grafiky. Společnost si je vědoma, že právě 3D grafika je velmi důležitou částí řady aplikací. A v případě využití tohoto typu objektů na webových stránkách, může Draco znatelně pomoci s rychlostí načtení stránky.

Logo technologie, zdroj: Google (GitHub)

Draco nám opět ukazuje to, jakým směrem se Google v posledních letech ubírá. Kompresní technologie, mezi kterou se právě Draco řadí, budou velmi důležité v oblasti virtuální a rozšířené reality. Ale nejenom u nich. Jak jsem již uvedl v úvodu článku, tato kompresní technologie napomůže k zrychlení načtení 3D objektů na webových stránkách nebo mobilních zařízeních. V rámci představení se nám Google pochlubil také dvěma zajímavými grafy.

Velikost souborů po využití Draco technologie, zdroj: Google

Ukázka rychlosti Draco při zakódování a dekódování, zdroj: Google

Jak lze spatřit na obrázcích výše, technologie si velmi dobře poradil s kompresí polygonového modelu. Velikost souborů je po využití Draco oproti původní velikosti minimální. Dobře si Draco vedl i z časového hlediska. Pro lepší představivost Google rovněž zveřejnil video, porovnávající technologii Draco s Gzip. Zatímco Draco dokázal načíst dvanáct modelů za zhruba 3 vteřiny, Gzip dokázal v té době načíst pouze modely tři. Test byl proveden v prohlížeči Google Chrome při vysokém internetovém připojení.

Pro zájemce, kteří si chtějí technologii vyzkoušet na vlastní kůži, se společnost rozhodla zveřejnit zdrojový kód na GitHub. Společnost si je vědoma, že tento ambiciózní projekt se nejprve musí dostat do rukou vývojářů. A zřejmě i proto se tedy jedná o další z open source projektů, pod kterým je Google podepsaný.

Zdroje: androidheadlines.com, opensource.googleblog.com

Exit mobile version