Dotekomanie.cz

Facebook zřejmě zavede více reklam

Už je to nějakou dobu, co se Facebook začal soustřeďovat na video obsah. Po zavedení automatického přehrávání na všech platformách, dostal se na poměrně zajímavá čísla – 100 miliónů zhlédnutých hodin denně. Jedná se tak o kontroverzní statistku, ale čísla jsou dostatečně zajímavá. Do této chvíle mělo šanci vydělat nějaký ten dolar na videích několik tvůrců obsahu. I tak se nejedná o lukrativní platformu, na které by běžní tvůrci mohli něco vydělat.

Avšak nejnovější informace, které získal web ReCode, naznačují, že Facebook zavede možnost výdělku pro tvůrce obsahu. Konkrétně by měl nabídnout stejný výdělek, jaký nabízí Youtube – tedy 55 % z příjmu z reklam. Zatím není jasné, kdo bude moci vydělávat na videích, případně jestli zde budou nějaká omezení.

Kromě toho má také zavést nový formát reklam. Ten se se bude nově zobrazovat i ve videích, minimálně po 20 sekundách sledování. Dá se tedy říci, že se v tomto ohledu nechal hodně inspirovat Youtubem.

Pakliže dojde na tyto změny, může Facebook čelit podobným situacím jako Youtube. Ten se musel potýkat s ochrannou autorských práv. Facebook disponuje nástrojem na hlášení porušení duševního vlastnictví, ale nejde o automatický systém jako v případě Youtube.

Je docela pravděpodobné, že si třeba EU došlápne na Facebook a donutí jej toto řešit. V tuto chvíli je Facebook nadějnou platformou a s novými možnostmi výdělku může nalákat tvůrce obsahu. Možná se tak dočkáme konkurenční bitvy, která by mohla donutit Youtube k urychlenému spuštění služby RED v globálním měřítku.

Zdroj: recode.net

Exit mobile version