Dotekomanie.cz

Mobilní hry překonaly rekord v ziscích za rok 2016

Man with smartphone

Ve zprávě od společnosti Super Data Research je souhrn letošních tržeb v herním a zábavním průmyslu. Celková tržba dosáhla sumy 91 miliard amerických dolarů, což jsou v přepočtu 2 bilióny korun českých. Největší a rekordní tržby zaznamenalo herní odvětví, které stálo skoro za polovinou veškerého zisku. Největšími tahouny byly hry Pokémon GO and Clash Royale.

Počítačové herní odvětví zaostává, dopředu se dostávají nové herní typy

Celkově 1 bilion korun českých se podařilo vydělat tvůrcům mobilních her. Jedná se o nárůst o 155 miliard korun českých oproti předchozímu roku 2015. Podle současného trendu zvyšování tržeb se očekává i nárůst kvalitnějšího herního obsahu pro mobilní platformy. Signifikantní změny bychom mohly zaznamenat snad již v příštím roce. Každopádně vše jde ruku v ruce i s vývojem hardwarové stránky techniky.

Druhým nejvýdělečnějším odvětím byly počítačové hry, které utržily necelých 36 miliard amerických dolarů, čili skoro bilion korun českých. Největší tržby byly zaznamenány v Asii a následně v Evropě. Mezi PC hrami se na prvním místě v objemu tržeb umístil titul League of Legend s výsledným ziskem 44 miliard korun českých.

Byznys s virtuální realitou

Tržby v průmyslu s virtuální realitou zaznamenaly nižší výsledky, než bylo predikováno v roce 2015. Celková finální tržba byla v přepočtu na české koruny skoro 70 miliard. Podle odhadů Super Data Research je očekáván propad v následujícím roce a to z důvodu nižší poptávky po těchto zařízeních. Jednou z hlavních příčin nižších prodejů je stále vyšší pořizovací cena hardwaru.

Ačkoli je odvětví virtuální reality stále ještě v začátcích, očekává se, že stále se zvyšující zisky z herního odvětví a zvyšujících prodejů telefonů budou i nadále podporovat rozvoj tohoto odvětví.

Zdroje: androidheadlines.com, superdataresearch.com

Exit mobile version