Domů » Články »
V České republice si často stěžujeme na to, jaké tarify nám jsou od našich tuzemských operátorů nabízeny. Především s poměrem cena/nabízené služby jsme často nespokojeni. V minulém týdnu vydala česká internetová stránka dTest informaci o mobilních službách. A bohužel naše nářky jsou v tomto potvrzeny. Ceny mobilních služeb v České republice jsou ve srovnání s průměrem zemí EU až o 60 % vyšší.
dTest porovnával neomezené tarify v ČR s tarify, které se svým obsahem blíží české nabídce. Bohužel došlo k jednoduchému závěru – v jiných zemích platí zákazníci mnohdy i poloviční částky za to, co je nabízeno u nás, nebo za stejné peníze dostávají zákazníci mnohem lepší služby.
Výzkum poukázal také na to, že ani tak nezávisí na operátorech. I trojice operátorů působících v České republice se v jiných evropských zemích dokázala odvázat a nabídnout mnohem lepší služby. Jeden příklad za všechny. T-Mobile v Polsku nabízí neomezený tarif s 5GB datovým limitem za 305 Kč měsíčně.
Operátoři v dalších evropských zemích zákazníkům mnohdy nabízí také roamingové služby v rámci EU. Například u německého zastoupení O2 dostanete za v přepočtu 676 Kč neomezený tarif s 2 GB dat, včetně neomezeného roamingového volání a čerpání dat do výše 1 GB v ostatních zemí.
Rozhodně v tomto případě stojí za povšimnutí také to, jak si vedou v tomto průzkumu zákazníci na Slovensku. Asi nebude překvapením, že právě zákazníci na Slovensku jsou na tom podobně jako ti v České republice. Zajímavostí však je, že například společnost 4ka nabízí za 811 Kč měsíčně tarif s neomezeným voláním a SMS, navíc k tomu však zákazníci obdrží neomezený objem dat. V České republice neomezený objem dat není v nabídce ani jednoho z operátorů.
Server e15 rovněž přišel s vyjádřením vedoucího právního oddělení dTestu Lukáše Zeleného. Ten se vyjádřil také k novele zákona o elektronických komunikacích z roku 2014. Dle jeho vyjádření právě tato novela výrazně ovlivňuje prostředí mobilních operátorů. Problémem je podle Zeleného to, že právě tuto novelu ve své podstatě napsali sami operátoři.
Proto také dochází třeba k tomu, že operátoři mají prostor pro měnění smluv v průběhu. Operátor může sám rozhodnout o tom, zda je změna smlouvy podstatná, či nikoliv, a proto zákazník od operátora nemůže odstoupit bez uhrazení pokuty. Problémem je také nepřehlednost smluv.
Nám nezbývá než doufat, že se situace do budoucna alespoň částečně zlepší. Rozhodně se nejedná o příznivé hodnocení. O to horší je to, že operátory nabízené služby patří k nejhorším v celé Evropské unii. Můžeme se tak přirovnávat k zemím, jako je Řecko, Malta, Bulharsko nebo Maďarsko.
Zdroje: e-svet.e15.cz, dtest.cz
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Tom Now
10. 12. 2016, 12:54Jsme národ idiotů a necháme si všechno líbit.
marian_1
30. 11. 2016, 8:51Česká specifika – žereme sračjy za nejvyšší ceny, máme nejhorší služby za nejvyšší ceny. Kapitalismus po česku.