Dotekomanie.cz

Mafia III: Rivalové – zklamání?! [preview + komentář]

Mafia III je mezi českými hráči jednou z nejočekávanější her letošního roku. Naštěstí mobilní hráči nezůstanou ochuzeni a pro mobilní platformu vychází tahová strategie, která hráče láká na nové město New Bordeaux, ve kterém se třetí díl „české“ open-world hry odehrává. Mobilní počin studia 2K Games však nejspíš mnoho lidí nepotěší. Obzvlášť ne skalní fanoušky celé série, i přestože se jedná o mobilní hru.

To nemůžou myslet vážně

Po spuštění hry a nudným proklikáním tutorialu jsem vyzkoušel novinku, která se během pátku objevila na mobilní platformě. Prvotní ukázka, nejspíš z „velké“ hry (poznámka redaktora: velké ve smyslu konzolové/počítačové hry), mobilní verzi sluší. Co jí ovšem nesluší, je všechno ostatní.

Grafické zpracování hry je otřesné a mobilní „hříčka“ by mohla jen závidět grafiku první Mafii, která ještě vznikla čistě v Česku. Neostré textury a toporné modely postav vypadají, že je vývojáři tvořili na poslední chvíli. Přehlednost prostředí je hrozná. Něco tak příšerného jsem u mobilní hry už dlouho neviděl. Troufám si říct, že ani u počítačové či konzolové hry. Ve zkratce: „Jde vidět že si vývojáři opravdu dali se zpracováním hry záležet.“

Free-to-play hry povětšinou trpí nehezkou vadou na kráse, kterou jsou nákupy v aplikaci. Některé hry umí s modelem velmi dobře zacházet a hráč tak nemá vyloženou nutnost za „speciální“ měnu utrácet. U jiných her se však bez nákupu takřka neobejdete. V případě Mafia III: Rivalové vás ale nejspíš nepotěší množstvím měn, které hra obsahuje. Jejich totiž úctyhodných 13. Nezdá se vám to trochu moc? Mně osobně až příliš! Naštěstí utrácet můžete jen za jednu, pokud nepočítám v poslední době velmi oblíbené krabice, truhly a podobné jiné úložné boxy.

Mobilní hry vs. velká herní studia

Mobilní hry nejsou pro velká a známá herní studia, která každoročně chrlí další a další díl úspěšné, a hráči oblíbené herní série se moc mobilní platformě nevěnují. Přitom si myslím, že mobilní platforma je skvělým místem pro klasiky, které si nejeden hráč rád zahraje znovu.

Studio RockStars využilo mobilní platformu snad nejlépe a na jednom místě tak naleznete nestárnoucí klasiky, jako je GTA 3, GTA Vice City nebo GTA San Andreas, ale i handheldové počiny, jako je GTA China Town a GTA Liberty CIty Stories. Samozřejmě jsou všechny hry placené a studio tak má možnost znovu vydělat na „mrtvých“ hrách.

Studio Squre-Enix, které rebootovalo pouze první dva díly pro mě ikonické hry Tomb Rider, vložilo úsilí do nových her nesoucí název svých velkých sourozenců. Hry, jako je Hitman GO, Lara Croft GO nebo poslední Deus-Ex GO, rozhodně nedělají ostudu a jsou to velmi vydařené logické hry. Není divu, že se objevují i na konzolích. Osobně mě již delší dobu baví Hitman Sniper, který v sobě skvěle snoubí hlavní herní principy, hrám v sérii Hitman vlastní. I zde jsou hry placené. Myslím si však, že cena je ucházející. Navíc jsou hry poměrně často ve slevách.

Vím, vyjmenoval jsem jen placené hry, u kterých se očekává, že budou dobře zpracované. Jsou ovšem i takové, které jsou zdarma a nedělají svému jménu ostudu. Nejlepším příkladem za všechny je Fallout Shelter, který je dokonce první mobilní hrou studia Bethesda Sofworks a hned dokázal zaujmout.

Mobilní platforma je, myslím, skvělým začátkem nejen pro indie vývojáře, ale i pro velká studia, která mají oproti indie studiím eso v rukávu v podobě názvů, které mohou svým hrám dát a tím jim přidat na exkluzivitě. Určitá studia by však měla myslet na to, že hru nedělá jen jméno.

V prvoplánu jsem měl pouze preview na novou hru. Mé rozhořčení mě však donutilo ostře zkritizovat slátaninu v podobě Mafia III: Rivalové. Abych hře nekřivdil „úplně“, má povedený soundtrack. To dává mobilní Mafii malé, bezvýznamné plus. Nechápu, jak je možné, že studio, které ve svém porfoliu má hru, jako je XCOM: Enemy Unknown se odvážilo vydat něco takového, jako je Mafia III: Rivalové.

 

Exit mobile version