Dotekomanie.cz

Podíl chytrých náramků a hodinek na trhu – dominuje Fitbit, Apple je druhý

Analytická společnost IDC zveřejnila zprávu o prodejnosti chytrých náramků a hodinek, neboli wearables, za druhé čtvrtletí roku 2015. V té nalezneme vskutku zajímavé informace, celkově prodejnost nositelné elektroniky vzrostla o 223,2 % a daleko zajímavější jsou čísla u jednotlivých výrobců. Kupříkladu Apple se za necelý půl rok svého působení v tomto odvětví stihl vypracovat rovnou na druhé místo, přičemž téměř dohnal Fitbit, který se drží na první příčce tabulky prodejnosti.

Celkově se Applu podařilo prodat 3,6 milionu kusů Apple Watch, což je jen o 0,8 milionu méně, než prodal dominující Fitbit. Procentuální podíl Applu mezi wearables činí 19,9 %, zatímco Fitbit si drží 24,3% podíl. Předpokládá se, že se v brzké době Apple stane lídrem v této oblasti, což s takto rychlým nárůstem popularity nelze popřít.

Samsung skončil překvapivě na posledním pátém místě tabulky, celkově prodal pouhých 600 000 kusů svých hodinek, což je o čtvrtinu méně, než se mu podařilo prodat ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Jeho podíl tím pádem klesl o celých 11 % na 3,3 %.

Zbylé příčky tabulky obsadily společnosti jako Xiaomi, které se s celkovým počtem 3,1 milionu prodaných kusů umístilo na třetím místě, čtvrtý je Garmin s téměř čtyřprocentním podílem – prodat se mu podařilo 700 000 produktů.

Výrobců je v tomto odvětví samozřejmě daleko více, všichni dohromady zaujímají 31,5% podíl na trhu a podařilo se jim 5,7 milionu výrobků. Do budoucna se, vzhledem ke stále větší popularitě, očekává ještě rapidnější nárůst prodejnosti chytrých hodinek a náramků. Celou tabulku prodejnosti za druhé čtvrtletí 2015 si můžete prohlédnout níže, udaná čísla u prodaných kusů jsou v milionech.

Zdroj: idc.com

Exit mobile version