Dotekomanie.cz

Aplikace „Můj vlak“ od ČD – bez omalovánek a hlavně prakticky

České dráhy se v poslední době snaží modernizovat své služby, čehož jsme si mohli všimnout u elektronických jízdenek. Již nějakou dobu si nemusíte nechávat vytisknout kus papírku, abyste mohli cestovat. Jízdenky jsou dnes v podobě SMS zprávy, QR kódu nebo je můžete mít v rámci své In Karty.

Právě dnes se společnost posouvá dále a představuje aplikaci „Můj vlak“. Novinka je dostupná pro Android a iOS. Během příštího roku budou k dispozici i verze pro Windows Phone a BlackBerry.

Měl jsem možnost otestovat aplikaci pro Android a mohu říci, že se jedná o povedenou aplikaci. Nečekejte omalovánky, netradiční design nebo omezené možnosti. Ačkoliv se jedná o verzi 1.0, nabízí vše, co by  zákazník potřeboval.

Aplikace využívá základních designových prvků a drží se zásad Googlu, nebo aspoň ve větší míře. Nečekejte ale Material Design, na ten je ještě čas a možná se ho dočkáme někdy v budoucnu. Co zde ale najdete, je levé menu, kde se nachází základní nabídka.

Na základní kartě se nachází vyhledávač spojení, kde si můžete naplánovat svou cestu. Rozšířené možnosti nabízí i volbu stanic, přes které chcete cestovat. Pokud se ale do aplikace přihlásíte se svým účtem u ČD, zobrazí se vám po synchronizaci nakoupené jízdenky, dokonce můžete procházet i historii nákupů.

Nechybí ani informace o stanicích, odkud se dozvíte, jaké služby jsou v daném místě poskytovány. K dispozici jsou i informace o odjezdech nebo příjezde. Stanici si můžete uložit do oblíbených, pro rychlejší pozdější výběr. Kromě těchto základních možností zde najdete i další podrobnosti, jako například otevírací doba, poloha, atd.

Informacemi o stanicích nekončí možnosti aplikace Můj vlak. Můžete se podívat i na samotné vlaky, kde máte jízdní řád, aktuální polohu vlaku, služby ve vlaku a tak podobně. Pokud chcete být pravidelně informování, můžete si nechat posílat notifikace o daném spojení – skrze první ikonu v horní části aplikace.

Pokud chcete mít po ruce jízdní řády i bez připojení k internetu, můžete si je stáhnout do smartphonu. Aplikace nabízí nejen ty české, ale i zahraniční.

Můj vlak nenabízí rozsáhlé možnosti nastavování. Najdete zde jen to nejnutnější.

Nákup jízdenky

Prozatím jsme si představili aplikaci Můj vlak zejména z dostupnosti informací, ale v ČD se nezapomnělo na možnost placení. Rovnou si připravili pro zákazníky jednoduchý postup v šesti krocích. V prvním případě si musíte vyhledat spojení, kde najdete tlačítko pro nákup jízdenky.

Následně je postup poměrně jednoduchý a stačí vybírat z možností, které jsou zobrazovány v aplikaci.


Po prvních obrazovkách se dostává k volbě počtu cestujících a jiných detailů. Pokud máte vlastní In Kartu, tak následně zadáte své identifikační informace, jako je třeba datum narození a číslo karty (tyto informace si aplikace zapamatuje, abyste je nemuseli neustále zadávat – lze je změnit následně). Díky tomu se daná jízdenka následně spáruje s In Kartou.

Po odsouhlasení s podmínkami můžete přejít k zaplacení. Zde již stačí jen zadat číslo kreditní karty, datum vypršení a bezpečnostní kód. Jakmile vše potvrdíte, dojde k platbě a potvrzení nákupu jízdenky. Tu následně najdete pod položkou Jízdenky v levém menu.

 

Pokud ale máte ve smartphonu nainstalovanou aplikaci MasterCard Mobile, můžete ji využít pro zaplacení. Tudíž se vyhnete zadávání čísla karty. Ačkoliv proces by chtěl ještě doladit, jedná se o velmi pohodlné nakupování.

   

Exit mobile version